  • Data: 2003-09-27 13:49:15
    Temat: Re: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message
    news:Hg9db.140739$hd6.1625333@news.chello.at...

    > ma jak narazie w polsce glownie na papierze, bo przewaznie i tak matka
    > otrzymuje opieke
    Nie tylko, prawa rodzicielskie nie polegają tylko na tym, z kim mieszka
    dziecko.
    A że dzieci są zwykle przyznawane są przeważnie matkom, to wynika z naszej
    mentalności. W niektórych regionach facet z wózkiem wzbudza śmiech
    (pantoflarz, wyręcza żonę zamiast siedzieć z kumplami przy piwie). Mało
    który facet korzysta z prawa do części urlopu macieżyńskiego, bojąc się
    reakcji w pracy. W efekcie zostawiając facetowi dziecko na 1 dzień
    należałoby je ubezpieczyć na okoliczność uprawiania sportów ekstremalnych ;)
    A sędziowie nie chcą mieć tych dzieci na sumieniu, więc kierują się
    statystyką, która mówi, że przeciętny facet nie radzi sobie z dzieckiem.

    > to zupelnie inna bajka, tu masz prawo wyboru, w tej odwrotnej sytuacji,
    > kiedy jednak duma i urazona ambicja wezmie gore nad uczuciami ktore sie
    > rozwinely albo rozwijaja, jestes ubezwlansowloniona (a wlasciwie
    > ubezwlasnowolniony bo chodzi o facetow :) )
    Rozumiem, jednak przyznając, że facet może nie być zainteresowany rolą
    należałoby też przyznać, że kobieta może być zainteresowana jego
    wykluczeniem. Ale kierujemy się dobrem dziecka.

    > czyli w 99% kasa :)
    Mam wrażenie, że jeśli oboje rodzice zwróciliby się z tym do prokuratora,
    razem, to szanse znacznie by wzrosły.
    Oprócz tego szanse wzrastają też przy argumentach dotyczących dziecka, a nie
    tylko własnej kieszeni.

    Pozdrawiam,
    MArta