  • Data: 2003-09-23 21:00:21
    Temat: Re: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Od: "Sandra" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik jacobs <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bkpsar$br7$...@n...news.tpi.pl...
    > Zadałem sobie trudu poczytania Kodeksu rodzinnego i Opiekuńczego.
    >
    > Podałaś art.84.1
    >
    > Ale wobec tego co z ART. 137

    :) nie moze przedawnic sie roszczenie ,ktore nie istnialo wiec nalezy
    zgodnie art.143 k.r.o a 84 bylo odpowiedzia dot. przedawnienia wiec
    wskazalam ,ze matka moze wystepowac o takie ustalenie do pelnoletnosci
    dziecka natomiast art.137 bedzie mial zastosowanie gdy juz taki obowiazek
    powstanie

    I JESZCZE 141.2 TEGO SAMEGO KODEKSU
    > RODZINNEGO. ?

    art.141.2 odn. sie do roszczen zwiazanych z art.141.1 matka w tym przypadku
    nie wystapila z takim roszczeniem wiec sie przedawnilo sie roszczenie po
    uplywie 3 lat od urodzenia dziecka a tzn. ,ze nie moze domagac sie zwrotu
    np. wydatkow z tyt.utrzymania w okresie porodu

    > CZY TO NIE JEST PODSTAWA DLA SĄDU DO ODRZUCENIA WNIOSKU ? LUB PRZYNAJMNIEJ
    > UZNANIA GO JAKO BEZSADADNY ?

    nie

    Sandra