    From: "bolo" <b...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: przedawnienie faktur
    Date: Wed, 23 Oct 2002 21:58:45 +0200

    Użytkownik "Tom.." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ap6lro$1cg$1@news.tpi.pl...
    > Jeśli ostatnia faktura została wystawiona przez PLUS GSM 30 sierpnia 99
    > roku, następnie PLUS w lutym 2000 sprzedał dług firmie windykacyjnej to
    czy
    > to jest tak że po trzech latach od wystawienia faktury sprawa się
    > przedawniła? czyli 30 sierpnia 2002 firma windykacujna nie mam już podstaw
    > do egzekucji długu?

    nie mam 100% pewnosci, ale plusowe faktury przedawniaja sie po 2 latach,
    natomiast ery ktora "sprzedaje uslugi" po 3, moge sie mylic i jest odwrotnie
    niezaleznie od tego przedawnienie ZDAJE SIE leci od dnia wymagalnosci
    faktury (czyli termin platnosci)
    i pod warunkiem ze nie napisalej jakiegos oswiadczenia "uznanie dlugu"
    czyli: pisma w ktorym jasno przyznajesz sie ze taki a taki dlug na kwote xxx
    za fakture nr... uznajesz i zobowiazujesz sie zaplacic, takim uznaniem jest
    rowniez jakakolwiek wplata na poczet tej faktury

    pozdrowka
    bolo