    From: "p...@g...pl" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prywatnosc...? :(((
    Date: Fri, 30 May 2003 23:11:17 +0200

    "nitka" <n...@o...pl> wrote in message news:3ED7C253.F28BEB66@o2.pl...
    > Witam.
    > Mam problem i licze na Wasza pomoc...
    > Otoz wyglada to tak: moj facet korzysta sobie z internetu na spolke z
    > kilkoma sasiadami (siec). Jeden z nich zamontowal sobie przy kompie cos
    > takiego (nie znam sie na sieciach ;( ), dzieki czemu jest w stanie
    > przegladac poczte mojego faceta, to co ma na dysku, a nawet podejrzec,
    > co w danej chwili robi przy komputerze.... Bez watpienia to jest totalne
    > przegiecie!!! Moze bylabym mniej oburzona, gdyby nie to, ze koles na
    > bank przejrzal zdjecia, ktorych nie powinien ogladac nikt poza mna i
> [...]
    Na początek ja bym mu dał w zęby.
    Teraz od strony informatycznej.
    Choćby sobie facet zainstalował rakietę atomową przy swoim komputerze to nie
    jest w stanie obejrzeć zawartości twojego komputera, dopóki na twoim
    komputerze nie zostanie to udostępnione.
    Krótko mówiąc wasz komputer nie jest zabezpieczony przed dostępem z zewnątrz
    i każdy kto tylko ma trochę wiedzy jest w stanie przejrzeć sobie zawartość
    komputera.
    oczywiście to, że drzwi są otwarte nie oznacza, że można wchodzić do cudzego
    mieszkania, tylko, że nie jesteście mu tego w stanie udowodnić, a jeśli
    nawet to powie, że skoro było dostępne to znaczy, że myślał, że tak można.
    Jeśli komputer macie podłaczony do sieci to pewne wymogi bezpieczeństwa
    muszą być spełnione.
    Przede wszystkich hasła na wszystkich kontach dostępu no i mały programik co
    się nazywa firewall.
    Posadźcie dobrego informatyka na godzinkę przed waszym komputerem i będzie z
    głowy.