    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proszę o poradę z KRiO
    Date: Tue, 13 Apr 2004 01:14:06 +0200

    Użytkownik "Jędrek" <J...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:c5f51f$s81$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ja napewno zapewnię
    > lepsze warunki dla dziecka niż ona. Nie mam wątpliwości. Tam nawet nie ma
    > własnego pokoju. Mieszkają w jednym pokoiku w 3 osoby. Naprawdę nie
    rozumiem
    > co złego czynię swoim postępowaniem

    Dla dziecka nie jest istotne czy ma wlasny pokoik, sliczne zabawki i ubranka
    ale czy jest kochane. Nigdzie w swoim poscie nie napisałes o swojej miłosci
    do dziecka a jedynie o swoich prawach do niego i to moim zdaniem, jako
    matki, dyskwalifikuje Cię jako opiekuna. Dziecko to nie przedmiot do
    którego macie wspólne prawa - piszesz o tym że masz na wzgledzie dobro
    dziecka i dlatego chcesz je zabrać od matki, która kocha, od wszystkiego co
    zna i co jest jego światem? testowo pare osób zadało Ci pytanie czy wiesz
    jakie lody Twoje dziecko lubi itd. Daleka jestem od fanatyzmów mówiacych że
    tylko matka może opiekować się dzieckiem aczkolwiek między matką a dzieckiem
    wytwarza się unikalna więż, której nie można nie doceniac. Widzę to po
    przykladzie mojego dziecka - spędza z moim męzem większość czasu - Wojtek go
    karmi, przewija, kąpie, bawi, można powiedzieć ze jest pełnoetatową mamą ale
    gdy mojemu synkowi dzieje się coś złego to uspokaja się najszybciej w moich
    ramionach, mimo że tak jak mówię procentowo poświęcam mu 3x mniej czasu niż
    mój mąż.

    > Ona
    > aby pracować musi dziecko do przedszkola prowadzić. Ja tego nie chcę.

    Dlaczego nie? Przedszkole jest dobre dla rozwoju dziecka - neutralne. I
    zapewnia dziecku harmonijny rozwoj w grupie, wsród równieśnikow, co
    szczególnie dla jedynaka jest ważne.

    >Jeżeli
    > zabiorę dziecko z przedszkola do siebie czy to będzie porwanie ? przecież
    > mam takie same prawa do dziecka jak matka.

    Sąd ustalił jakieś wizyty? Starałeś sie w ogóle o nie? I na miłosc boską,
    proszę, przestań mówić o prawach do dziecka bo brzmi to podle i malostkowo.
    Póki co zostałes uznany za ojca ale prawo opieki nad dzieckiem sprawuje
    matka i wszelkie próby zmiany tego stanu powinieneś czynić za pomocą sądu
    nie zaś porwania dziecka z przedszkola. Nie liczyłaym jednak na to, że sąd
    odbierze dziecko matce i przydzieli je obcemu w gruncie rzeczy dla dziecka
    człowiekowi tylko dlatego że ma on ładny dom. Na szczęście nie dziala to w
    ten sposob.

    >Moralnie jestem aż nader w porzątku.

    No comments.:-(

    > Pozatym matka dziecka nie
    > zawsze prowadziła się moralnie. Ech...

    Bo? Bo zaszła w ciąże z zonatym facetem? Ona jest winna a ty moralnie "aż
    nader w porządku"? ech... Nie znam ani Ciebie ani matki Twojego dziecka ale
    z tego co piszesz ciezko mi wziąć Twoją stronę w tym sporze i to nie
    bynajmniej ze względu na solidarnosć jajników. zachowujesz się tak, jakbys
    chciał ją ukarać, za to że oficjalnie "wrobiła" Cię w dziecko. To że jesteś
    oficjalnie ojcem dziecka nie przekreśla szans matki dziecka na zwiazanie sie
    z innym facetem, który dziecko pokocha jak własne - na szczęscie świat nie
    składa sie z samych drani i cwaniaczków.

    Jesli zalezy Ci na dziecku i chcesz jego dobra to spróbuj brać bardziej
    czynny udział w jego życiu - ono nie musi płacić za błędy swoich rodziców i
    nie powinno być kartą przetargową między nimi. Mój ojciec odszedł od mojej
    matki przed moim urodzeniem, załozyl nową rodzinę, mial jeszcze dwie córki.
    Ale interesowal się moim losem, widywal sie ze mna, pamiętal o moich
    swiętach itd. Miał ustalone alimenty ale gdy go poprosiłam o dodatkową kwotę
    nigdy nie odmówil, itd. Może postaraj się isć w tym kierunku?

    Pozdrawiam

    HaNkA