eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproszę o poradę jak to ugryżć (dowóz dziecka niepełnosprawnego do szkoły - zwrot kosztów) › Re: proszę o poradę jak to ugryżć (dowóz dziecka niepełnosprawnego do szkoły - zwrot kosztów)
    From: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proszę o poradę jak to ugryżć (dowóz dziecka niepełnosprawnego do
    szkoły - zwrot kosztów)
    Date: Sat, 31 Dec 2011 16:21:25 +0100

    Użytkownik "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl> napisał w wiadomości
    news:jdmtua$93f$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem autorowi chodziło o coś innego. Gmina zwraca obecnie koszt
    > przejazdu dom - szkoła (rano) i szkoła - dom (popołudnie).
    > Autor chciałby, żeby gmina zwracała koszt przejazdu dom - szkoła - dom
    > (rano) i dom - szkoła - dom (popołudnie).

    Tak o to właśnie mi chodzi. Jedyne co znalazłem w necie na ten temat
    znajduje się tu:
    http://www.abc.com.pl/pytanie/921/6
    Znalazłem coraz więcej opisanych przypadków, gdzie rodzice maja płacone
    właśnie w ten sposób ale stawka jest zróznicowana , np 66%, 50%, 35% kwoty z
    rozporządzenia min transportu określającej zwrot kosztów użytkowania sam
    prywatnego (obecnie jest to 0,83 zł za 1 km dla samochodu o poj. silnika
    pow. 900 cm3). NIGDZIE natomiast nie znalazłem wytycznych określających ów
    stawkę.

    > Po otrzymaniu zapewnienia że jest taka
    >
    > Gminny bus nie musi wracać do domu dziecka (rano) i nie musi zaczynać
    > kursu z domu dziecka (popołudnie), więc nie ponosi dodatkowych kosztów.
    [...]
    Ponosi - bo zapewniona musi byc opeka podczas jazdy, czyli w praktyce 1 etat
    opiekuna. W praktyce ten bus nigdy tez nie stoi pod szkołą i nie czeka aż
    dzieci skończa lekcje. Nie wiem czy wraca do gminy.

    Może jeszcze jest zasadne... Subwencja oświatowa, jaką dostaje gmina na
    opisane dziecko jest ogromnie wysoka. Za dziecko "normalne" zdrowe, chodzące
    do normalnej szkoły dostaje kwotę X. Dziecko z upośledzeniem ale beż
    sprzężeń - kwotę 4,5X Natomiast dziecko ze sprzeżeniami, autystyczne - kwotę
    9,5X. Obawiam się że na takich dzieciach gmina bardzo dużo "zarabia"

    > Tia... Szczególnie jak się okaże, że bus i tak dojeżdża po inne dziecko w
    > pobliżu i w zasadzie gmina nie ponosi dodatkowych kosztów...
    > Jeszcze się okaże, że umowa z rodzicem jest taką niegospodarnością. ;-)

    i tutaj dokładnie masz rację... bus ma 9 miejsc, jeździ niewiele mniej
    dzieci. Jeżdżą te, których rodzice nie obawiają sie dowozu zbiorowego, bądź
    też nie chca wozić sami (to jest niepodważalna decyzja rodziców o wyborze).

    Znalazłem tez rzecz ciekawą jaka tu jest niegospodarnośc Jeśli jednak się
    ktos uprze to gmina MUSI wozić tylko jedno dziecko (trasa II)
    http://eprzetargi.org/Ogloszenie.aspx?pid=1117438

    Pozdr. Krzysiek