eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproszę o pomoc w sprawie absurdu sądu i wyłudzenia pieniędzy. › Re: proszę o pomoc w sprawie absurdu sądu i wyłudzenia pieniędzy.
    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proszę o pomoc w sprawie absurdu sądu i wyłudzenia pieniędzy.
    Date: Thu, 10 Mar 2005 00:03:19 +0100

    fantom napisał(a):

    > Witam!
    > Wiesz jakiej ludzie tutaj pomocy oczekuja? Przede wszystkim rzetelnej
    > i bezstronnej.

    Czy bezstronność obejmuje także zakaz obrzucania inwektywami sądu,
    imputowania spisków, łapownictwa i głupoty nie mając ku temu
    dostatecznych dowodów?

    Czt rzetelność obejmuje nakaz milczenia przez tych, którzy nie mają
    dostatecznej wiedzy i doświadczenia w danej dziedzinie prawa?

    > Wydaje Ci sie, ze to takie zabawne kreowac sie na czlowieka, ktory
    zna > roznice miedzy sadem a sprawiedliwoscia?.

    Trudno mówić o kreowaniu. Ja tę różnicę znam, i wiem, że sprawiedliwości
    nie było, nie ma i nie będzie. Najwyższy czas, żeby wszyscy to
    zrozumieli. Przykładowo ostatnia nowelizacja KPC zdejmuje z sądu wogóle
    obowiązek dochodzenia prawdy, nakazująć jedynie analizę przeprowadzonych
    dowodów i wyrokowanie na zasadzie czy przedstawione dowody dostatecznie
    uzasadniają przedstawioną tezę. Tu nie ma miejsca na jakąś "sprawiedliwość".

    > Dla tysiecy ludzi to sa dramaty za ktorymi stoja bezduszni i czesto
    > glupi wprost sedziowie i adwokaci. Nie oszukujmy sie, ale ten zawod
    > dawno juz przestal miec cokolwiek wspolnego z zaufaniem spolecznym.

    Głownie za sprawą tych, którzy oczekiwali, że sąd "w imię
    sprawiedliwości" naprawi ich własne błędy i zniweluje skutki ich własnej
    głupoty. Albo ozcekiwali od sądu uczynienia rzeczy sprzecznej z
    przepisami prawa. Nie oszukujmy się, zawsze po ogłoszeniu wyroku co
    najmniej jedna strona wychodzi z ciężkim poczuciem krzywdy i niezłomnym
    przekonaniem, że sędzia był głupi, stronniczy, bezduszny, niedouczony,
    przekupiony, w zmowie z tym drugim, ślepy, tępy, niesprawiedliwy itd.
    Aby było zauwanie do sądów niezbędny jest najpierw szacunek dla prawa i
    przede wszystkim jego znajomość.

    > Zawsze wydawalo mi sie, ze na grupach tematycznych beda doradzaly
    > osoby, dla ktorych ich zawod jest swego rodzaju fetyszem i hobby.
    > A "specjalisci" z tej grupy potrafia jedynie rzucac wykutymi
    > przepisami i inwektywami.

    NIestety prawo składa się z przepisów o określonej treści. Przepisy te
    można różnie interpretować, ale bez nich niestety nie da się mówić na
    temat prawa.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis