  • 41. Data: 2010-09-04 23:15:14
    Temat: Re: producent i info na produkcie
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-09-04 19:41, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. Przymus jest:
    >
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=22
    > =========
    > Data ta powinna być poprzedzona określeniem:
    > * "najlepiej spożyć przed: dzień, miesiąc, rok" w odniesieniu do
    > produktów o trwałości nie przekraczającej 3 miesięcy, lub
    > * "najlepiej spożyć przed końcem: miesiąc, rok" dla produktów o
    > trwałości od 3 do 18 miesięcy lub "najlepiej spożyć przed końcem: rok"
    > dla produktów, o trwałości przekraczającej 18 miesięcy.
    > =========
    >
    > Nie chce mi się szukać teraz w jakiej ustawie to weszło, ale pojawiło
    > się z nienackiego koło początków lat 90.

    co wiecej, w tej ustawie oprocz "najlepiej spozyc" jest jeszcze "nalezy
    spozyc"

    A Tristan to sie czepia tego, ze zamist konkretnej daty po dwukropku ma
    odsylacz do "na zgrzewie" - facet pewnie jest tak stary, ze pamieta
    czasy "manufaktur", kiedy to rzemieślnik i jego czeladnicy taki napis
    recznie umieszczali gdzie im bylo wygodniej. Nalezy mu wytlumaczyc, ze w
    przypadku produkcji wielekoseryjnej 99,99% zawartosci etykiety drukuje
    drukarnia, a maszyna pakujaca produkt do opakowan dystrybucyjnych ze
    wzgledow wydajnosciowych moze swoj nadruk umiescic na
    zgrzewie/szyjce/denku - bo te elementy "pozycjonuja" sie prawie
    automatycznie i bez zbednego dbania o to, czy przypadkiem nadrukowywana
    data nie przesunela sie o 3 mm w stosunku do reszty etykiety.

    Pozdro

    Maseł

  • 42. Data: 2010-09-04 23:20:06
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-09-04 19:26, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I nie zdołam prawdopodobnie nigdy. Jestem dość odporny na idiotyzmy, a
    > to głupie sformułowanie jest jednym z nich. Maseł jest pewnie na tyle
    > młody, że nie pamięta normalnych czasów i dlatego wyjaśniałem mu, że da
    > się to zapisać inaczej i niekoniecznie obecna forma jest rozsądna.

    Pamietam inne formy, bo pamietam wspominane przez Ciebie z
    rozrzewnieniem czasy "komuny".
    Pamietam tez czasy "radosnego kapitalizmu" i dla tego nie dziwi mnie
    napis: "W dniu 2.07.2014 ten produkt bylby dokladnie 2 lata po terminie
    przydatnosci do spozycia" - w sumie producent tez moglby sie uprzec, ze
    dokladnie okreslil termin przydatnosci, tyle ze konsumentowi nie jest
    juz tak latwo "na pierwszy rzut oka" stwierdzic, jaka jest faktyczna
    data przydatnosci.

    A ze produkcja wielkoseryjna ma swoje prawa - to i daty przydatnosci
    nalezy szukac na zgrzewie/szyjce/denku/zakretce.

    Pozdro

    Masel

  • 43. Data: 2010-09-05 06:12:17
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Nie, synu. Niczego nie mylę, a podnoszenie głosu nie jest potrzebne.
    > Ja po prostu widziałem więcej, niż ty i zapomniałem więcej niż ty
    > kiedykolwiek wiedziałeś.
    > I dlatego nie oczekuję od ciebie rozumienia.
    > Mam propozycję - zrób mi uprzejmość i zamknij gębę na temat
    > zbrodniarza, OK?

    Nie będę się z tobą licytował na ilość tego co przeżyłem czy
    widziałem. Chetnie jednak zgodzę sie z tym, że sporo zapomniałeś. Lub
    raczej wyparłeś z pamięci. Ja żyłem w PRL, przeżyłem stan wojenny i
    lata 80' i pamiętam stan gospodarki w tamtych czasach. Jesli chcesz
    pisać o ofiarach (w tym śmiertelnych) to dopisz je do rachunku
    komunistów, którzy rządzili Polską przed pięć dekad i ją zrujnowali.
    Łącznie z Gierkiem, tak ostatnio chwalonym przez jarkacza. Balcerowicz
    nie stworzył hiperinflacji tylko ją pokonał. Nie pozbawił naszego
    pieniądza wartości tylko mu ją przywrócił. Itd.
    Mam propozycję - zrób mi uprzejmość i nie nazywaj zbrodniarzem
    człowieka, któremu zawdzięczamy więcej niż większości innych polityków
    ostatniego półwiecza, OK?

  • 44. Data: 2010-09-05 06:22:12
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Pamietam inne formy, bo pamietam wspominane przez Ciebie z
    > rozrzewnieniem czasy "komuny".

    I jeszcze ceny były drukowane przez producenta na opakowaniu i były
    jednakowe w każdym sklepie. A jak prosiłeś ekspedientkę o cukier to
    nie pytała "który?". Bo był jeden rodzaj albo wcale. W ogóle pod
    pewnymi względami życie było wtedy prostsze, jak to w niewoli. Nie
    było tylu wyborów, nie trzeba było podejmować tylu decyzji, więc i
    ryzyko mniejsze. Starsi ludzie do dziś miewają problem z
    przystosowaniem się do nowego. Ale Tristan nie ma osiemdziesiątki na
    karku :0

    > A ze produkcja wielkoseryjna ma swoje prawa - to i daty przydatnosci
    > nalezy szukac na zgrzewie/szyjce/denku/zakretce.

    Za komuny też tak było. Data dla jogurtu była tłoczona w denku, dla
    mleka i śmietany w kapslu a dla masła byłaperforowana w "złotku". To
    naprawdę nie jest nic nowego.

  • 45. Data: 2010-09-05 07:30:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-04 22:07, Krzysztof pisze:
    > Odniosłem się do:
    >
    > "A potem Balcerowicz poza tym, że rozdupczył kraj, to wprowadził takie
    > durne zapisy."
    >
    > Wprawdzie za chwilę prostujesz, że:
    >
    > "Być może personalnie nie, ale jego ekipa rozdupczyła kraj i wprowadziła
    > stado idiotyzmów"
    >
    > ale o jakiej JEGO ekipie mówisz?

    Tej, z którą przyszedł. Mazowieckie, Geremki i inne Balcerowicze
    właśnie. Ciężko to nazwać, bo nazwy zmieniali co 10 minut i
    przemieszywali się pomiędzy partiami, a ja mało polityczny jestem, więc
    na niuansach personalnych itepe się nie znam. Wiem, że Balcerowicz
    rozwalił gospodarkę, a pozostali mu satelitowali.

    > Zresztą to, co przytaczasz:
    > http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=22
    > tyczy się okresu 2000-2001, gdy Balcerowicz był już zaledwie prezesem NBP.

    Nie sądzę, żeby tylko tego okresu, bo pamiętam te durne zapisy z lat 90.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 46. Data: 2010-09-05 07:33:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-05 01:15, Maseł pisze:
> [...]
    > automatycznie i bez zbednego dbania o to, czy przypadkiem nadrukowywana
    > data nie przesunela sie o 3 mm w stosunku do reszty etykiety.

    No i jak zwykle nie zrozumiałeś. Nie przeszkadza mi, że data jest na
    zgrzewie, ale że napisano:

    Najlepiej spożyć przed: data na zgrzewie

    zamiast po polsku, na przykład tak:

    Najlepiej spożyć przed datą podaną na zgrzewie.

    Zresztą właśnie mam w rękach serek, na którym data jest na opakowaniu,
    ale napis POD DATĄ. I wychodzi coś takiego:

    12.09.2010
    Najlepiej spożyć przed:
    Skład: Mleko, kasza, mąka, ziemniaki.

    Więc nie mów, że grafik, co projektował opakowanie nie mógł dać napisu
    NAD datą. Jest białe pole do stemplowania daty i napis POD tym polem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 47. Data: 2010-09-05 08:25:00
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Wiem, że Balcerowicz rozwalił gospodarkę

    Ta, zastał kwitnącą gospodarkę, inflacja nie przekraczała 1000%,
    zarabialiśmy miliony a octu było w sklepach pod dostatkiem,
    można było kupować bez kartek.

  • 48. Data: 2010-09-05 08:27:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Zresztą właśnie mam w rękach serek, na którym data jest na
    > opakowaniu,
    > ale napis POD DATĄ. I wychodzi coś takiego:

    Tak, to na pewno jest serek.
    Inne rzeczy równie trafnie postrzegasz.

  • 49. Data: 2010-09-05 08:45:00
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-05 10:27, Alek pisze:

    > Tak, to na pewno jest serek.
    > Inne rzeczy równie trafnie postrzegasz.

    ROTFL. :)

    --
    spp

  • 50. Data: 2010-09-05 10:25:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i5vh41$vmv$1@news.onet.pl...

    > Zresztą właśnie mam w rękach serek,
    [...]
    > Skład: Mleko, kasza, mąka, ziemniaki.

    Może już nie jedz więcej tych "serków" ...

    K.