  • 21. Data: 2003-10-22 22:24:19
    Temat: Re: problem z tpsa
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "_Mark_" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bn6e10$12c$1@inews.gazeta.pl...

    > Wcale nie jestem pewien czy dwa terminale równolegle spięte będą
    pracowały.

    Ale my tutaj chyba oftopicznie piszemy o rozmowach telefonicznych a nie o
    internecie ... te dodatkowe SDI zwyczajnie jako przelacznik/filt uzywac by
    sie dalo :) Oczywiscie jest latwiejszy sposob przez miane przewodow w
    koncowce ...

  • 22. Data: 2003-10-22 22:27:58
    Od: "Flashi" <f...@p...pl>

    Użytkownik "Klemens" <s...@h...pl> napisał w wiadomości

    > filtr
    > Sorki, ale bzdury piszesz.

    moze zle sie wyrazilem ... wlasnie do tego przelaczenia kabli

    > Wystarczy, ze odpinasz linie od strony abobenta- jeden przewod, tak aby
    SDI
    > straciło synchronizacje i wtedy linia juz idzie całkowicie analogowo

    no popatrz ... a jednak tak sie nie dalo ... to ze SDI traci synchro wcale
    nie zmiania lini w analogowa ... tzn ona caly czas jest analogowa ale w inny
    sposob podlaczona do szkieletu telefonicznego ...

    > możesz się podpiąc telefonem bezpośrednio pod linie.

    Przy SDI nie podlaczysz telefonu bezposrednio pod linie ... piszac
    bezposrednio mysle o zwyklym standardowym podlaczeniu przewodow ...
    wystarczy zmienik kolejnosc na przewodzie od rozdzielacza i bedziesz mogl
    normalny tel podlaczyc ...
    tak bylo od zawsze i tak mialem telefony na parterze podlaczone ... na
    pietrze byly podlaczone przez SDI ktore samo spelnialo role
    filtru/przelacznika...

    > Sytuacja taka ma
    > miejsce, gdy nie ma prądu u abonentai terminal SDI jest wyłączony, a mino
    > tego telefon działa.

    To juz zupelnie co innego :) SDI niedzialajac zachowywalo zmienione
    podlaczenie przewodow w sobie ... zwykle skrosowanie 2 przewodow ... jesli
    dobrze pamietam byly standardowo odwrotnie ...

  • 23. Data: 2003-10-22 22:37:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Tak przeczytałem inne porady. Są jak najbardziej trafne. Przyszło mi do
    głowy, byś jeszcze oddzwonił do telekomunikacji i upewnił się, że ktoś ci
    dowcipu nie zrobił.

  • 24. Data: 2003-10-23 04:55:36
    Od: "Klemens" <s...@h...pl>

> [...]
    inny
    > sposob podlaczona do szkieletu telefonicznego ...
    Odpięcie choćby jednego przewodu od strony abonenta zawsze skutkuje brakiem
    synchronizacji. Przypuszczam, że mówimy o tym samym, ale nie rozumiemy się
    nawzajem.:)
    PS: SDI transmituje dane nad pasmem rozmównym (tj. ponad 5kHz) i o ile
    pamiętam (tak nas uczyli w TPSA i szkole) ta transmisja jest cyfrowa.
    Zresztą to jest nie ważne. :)
    Pozdrawiam.

  • 25. Data: 2003-10-23 06:20:38
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Ale kombinujesz :) jeszcze login i hasło.

    To majac wylaczony komputer podaj terminalowi login i haslo ;)))))

    Nie trzeba. Wystarczy samo wpiecie terminala. Uklad filtrujacy telefon
    dziala niezaleznie od komputera i dziala ZAWSZE.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 26. Data: 2003-10-23 08:29:09
    Od: "Fantom" <s...@u...poczta.onet.pl>

    > Zadzwonil dzisiaj do mnie Pan z TPSA i powiedzial, ze w tym tygodniu z
    > mojego numeru wykonane byly rozmowy z USA i Kanada na laczna kwote ok.
    > 8000zl.
    > Ktos musial podpiac sie do mojej lini, ale na pewno nie w moim
    > mieszkaniu.
    > Prosze o informacje co z tym zrobic, bo nie mam zamiaru ponosic
    > odpowiedzialnosci, za to, ze ktos wlamal sie do linii na odcinku
    > nalezacym do tpsa.
    >
    > Bede wdzieczny za wszelkie informacje, ktore pomoga mi w rozwiazaniu tej
    > sprawy.

    Po pierwsze wzialbym biling i zobaczyl kiedy to bylo. Czy bylem w tym czasie
    w domu, i czy ktos moze wtedy byl u mnie itp. W zaleznosci od wynikow,
    przeszedlbym sie np do piwnicy itp zobaczyc jak wygladaja puszk tpsa (czy
    kabelki wisza i brak pokrywek itp). Po trzecie zadzwonilbym na te numery
    (najlpiej z innego telefonu aby TPsa ne wiedziala) i cos sprobowal sie
    dowiedziec (czy to jacys polacy tam mieszkaja, jakas rodzina czyjas itp). No
    i zawsze jest nawet mozliowsc ze to goscie w samej centreali sie podpinaja
    :) Wiem bo robilem jakis czas w TPsa to wiem co ssie dzieje.

    Fantom

  • 27. Data: 2003-10-23 09:45:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Oct 2003, _Mark_ wrote:
    [...]
    >+ Jeśli na tej samej linii masz telefon i modem SDI to "podpięcie"
    >+ z zewnątrz możesz wykluczyć.

    Dużo brakuje żeby ci uwierzyć ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (po SDI)

  • 28. Data: 2003-10-23 09:50:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Oct 2003, Flashi wrote:
    [...]
    >+ no popatrz ... a jednak tak sie nie dalo ... to ze SDI traci synchro wcale
    >+ nie zmiania lini w analogowa ... tzn ona caly czas jest analogowa ale w inny
    >+ sposob podlaczona do szkieletu telefonicznego ...

    A co to przeszkadza z p. widzenia włamywacza ?
    Myślisz że ja 24*7 siedzę przy łączu ? ;>

    [...]
    >+ Przy SDI nie podlaczysz telefonu bezposrednio pod linie ... piszac
    >+ bezposrednio mysle o zwyklym standardowym podlaczeniu przewodow ...

    ....bo ?
    U mnie zmiana opornika korygującego linię o 20% powoduje utratę
    synchronizacji. Sądzisz że dołączenie równolegle 600 Ohm da
    mniejszy efekt ? ;)
    No to (nawet nie tnąć/rozłączając kabli, bo rozumiem że o to
    może chodzić) wystarczy niskoindykcyjny kondensator 100nF++ :]

    Chodzi o podłączenie *poza lokalem*, że tak profilaktycznie
    przypomnę...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 29. Data: 2003-10-23 10:28:38
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ....bo ?
    > U mnie zmiana opornika korygującego linię o 20% powoduje utratę
    > synchronizacji. Sądzisz że dołączenie równolegle 600 Ohm da
    > mniejszy efekt ? ;)

    sprawdziłem i mnie się to zwykłym aparatem telefonicznym nie udaje,
    słyszę tylko szum :(

    pzdr

  • 30. Data: 2003-10-23 10:57:00
    Temat: Re: problem z tpsa [OT]
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > Myślisz że ja 24*7 siedzę przy łączu ? ;>

    Nie wiem jak on, ale ja po sprawdzeniu dwóch
    grup dyskusyjnych właśnie tak myślę ;)

    pzdr