eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z ceramiką › Re: problem z ceramiką
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.fsmpi.
    rwth-aachen.de!newsfeed.straub-nv.de!feeder.erje.net!1.eu.feeder.erje.net!borde
    r1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 6 Jun 2015 14:52:32 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: problem z ceramiką
    In-Reply-To: <5569c952$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1506061445350.3560@quad>
    References: <5568db26$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1505301134460.2888@quad>
    <5569c952$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 48
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1433597983 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2195 83.15.167.123:62802
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:748595
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 30 May 2015, pilocik wrote:

    > W dniu 2015-05-30 o 11:43, Gotfryd Smolik news pisze:
    >
    >> IMVHO nie. Co innego, jakbyś miał kwit że sprzedawca *uznał wady*.
    >> Ale przecież sprzedawca chyba ma prawo zadowolić klienta, wymieniając mu
    >> towar "bo mu się towar nie spodobał", prawda?
    >> I - skoro nie jest to obowiązek - to nie ma obowiązku zadowalać go za
    >> każdym razem.
    >> Dla porządku - zupełnie abstrahuję od słuszności podstawy żądania.
    >>
    >> pzdr, Gotfryd
    >
    > Tylko, że wymiana ze względu "towar się nie spodobał" chyba się różni od
    > wymiany "towar miał wady" ?

    Głównie obowiązkiem.
    Fizycznie się nie różni.
    W szczególności, sprzedawca MOŻE nawet zapłacić za przywiezienie
    "niespodobanego" towaru z powrotem, zakazu nie ma.
    Ale obowiązku też nie.

    > Przecież na jakiejś podstawie ten towar został wymieniony.
    > Na "ładne oczy" ? nie wydaje mi się,

    Wydawanie się nie ma nic do rzeczy.
    Nie ma zakazu? - nie ma. No to trudno podważyć stanowisko sprzedawcy
    że wymienił "po uważaniu".
    Właśnie dlatego zadałem pytanie, czy jest *kwit* na to, że sprzedawca
    *uznał wadę*.
    Bo jak nie uznał, to IMVHO najskuteczniejszą (jego) obroną będzie właśnie
    twierdzenie, że wymienił "bo tak". Ku zadowoleniu klienta, bez żadnego
    innego powodu.

    > ponieważ personel sklepu zrobił fotki
    > wad i wysłał do producenta

    Coś pomyliłem czy to było przy DRUGIEJ próbie wymiany?

    > No i druga kwestia - zacząłem dyskusję z producentem, nie wiem czy nie
    > odpuścić i czy nie skupić się na reklamacji u sprzedawcy, niech on się
    > z producenckim laboratorium użera.

    Ale ja cały czas piszę właśnie o kwesti reklamacji/niereklamacji
    u sprzedawcy :)
    Producenta w ogóle do tego nie mieszałem.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1