eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoproblem z ceramiką › Re: problem z ceramiką
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!bord
    er1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.n
    ews.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-fo
    r-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 May 2015 11:43:39 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: problem z ceramiką
    In-Reply-To: <5568db26$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1505301134460.2888@quad>
    References: <5568db26$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 30
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1432980484 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8368 83.15.167.123:61450
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:748492
    [ ukryj nagłówki ]

    On Fri, 29 May 2015, pilocik wrote:

    > Jako że zakup był na firmę to rozumiem, że ustawa "konsumencka" mnie nie
    > dotyczy a reklamację składam na podstawie art 556 KC ?

    Tak wychodzi.
    Gwoli ścisłości, nie jest prawdą, że ustawy konsumenckie nie dotyczą
    przedsiębiorcy który jest kupującym.
    Nie dotyczy go *ten przypadek*, w którym klient zwraca towar "bez
    podania przyczyny".
    Ale jeśli jest to uzasadniona reklamacja, to wystarczy iż towar
    został *następnie* sprzedany przez klienta i zwrócony na tej podstawie
    (podstawie wady), a nabywca-przedsiębiorca ma prawo do forwardowania
    reklamacji na warunkach "konsumenckich".
    Kiedyś Federacja Konsumentów miała w cywilizowanej postaci teksty
    ustaw (na stronie), to bym Ci przepis zacytował, ale zepsuli :(

    > Mam też pytanie, czy można się w ew. pozwie (bo chyba bez tego się nie
    > obejdzie) powoływać na "precedens" ?
    > Skoro pierwsza wadliwa partia została wymieniona, to dlaczego druga - mająca
    > takie same wady - już nie ?

    IMVHO nie. Co innego, jakbyś miał kwit że sprzedawca *uznał wady*.
    Ale przecież sprzedawca chyba ma prawo zadowolić klienta, wymieniając mu
    towar "bo mu się towar nie spodobał", prawda?
    I - skoro nie jest to obowiązek - to nie ma obowiązku zadowalać go za
    każdym razem.
    Dla porządku - zupełnie abstrahuję od słuszności podstawy żądania.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1