    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 30 May 2015 11:53:19 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: problem z ceramiką

    On Sat, 30 May 2015, Adam wrote:

    > Żartowniś z Ciebie ;)
    >
    > Jeśli kupuje się towar pełnowartościowy, to ma on być pełnowartościowy.
    > Nieważne, czy te płytki będą w sali operacyjnej, czy w kiblu dworcowym.

    Tylko częściowo można zgodzić się z tą tezą.
    Oczywiście takie kropki kwalifikują się na hm... "niedoskonałość".
    Podobnie jak np. fakt, że płytki nie są idealnie płaskie.
    Ale z drugiej strony, nieidealna płaskość lokalna (znaczy "pofalowanie"),
    globalna (wypukłe/wklęsłe/"przełęcz") czy materiał podłoża wtopiony
    w szkliwo, mogą "tylko" cechować towar "z niższej półki", a nie
    niepełnowartościowy.
    Tłumacząc na polski - tańszy.
    W KC jest jakiś tam zapis o "adekwatnej jakości" (do ceny).
    A nie było dotąd mowy, jak się ma cena tych płytek do "przeciętnej" :)

    > Przykład tani: kupiłbyś brudną doniczkę? Wszak za chwilę będzie w niej
    > ziemia.

    To racja, ale przytaczacz argumenty za cechami używania towaru, a nie
    "jakości adekwatnej do ceny", co wszak też stanowi element uregulowany
    w prawie.

    > Towar ma być dobry i sprawny w momencie zakupu.

    No i ja nie wiem, czy "kafelki z kropkami" to już wada materiałowa,
    czy "tylko" cecha tańszych produktów. Podobnie jak fakt, że spora
    część "marketowych" kafelków przyłożona do czegoś prostego ma
    odstające rogi.
    I to się nie kwalifikuje na "wadę" (wszak każdy kafalek będzie
    miał JAKIEŚ odchylenia, pytanie jest tylko czy wyrażone w mikronach
    czy milimetrach) ale właśnie "półkę cenową" :)
    Postawiłbym pytanie tak: czy ktoś zna kafelki, które są w na tyle
    niskiej półce, że "kropki" są na nich czymś normalnym?
    (jeśli tak, to sprzedawca po prostu próbuje sprzedać towar po
    zawyżonej cenie :>)

    pzdr, Gotfryd