    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem spamu
    Date: Thu, 13 Mar 2003 14:27:59 +0100

    > A jeżeli ktoś specjalnie zawali Ci skrzynkę swoim spamem i twoi klienci
    mają
    > ograniczoną możliwość kontaktu z Tobą. Wtedy też nie jest to nieuczciwa
    > konkurencja?

    Wydaje mi się, że mylisz ze sobą zupełnie różne rzeczy.
    Spam (w rozumieniu ustawowym) nie służy do zatykania skrzynek tylko
    do reklamowania towarów, usług itd.
    Jeśli ktoś będzie chciał zatkać czyjąś skrzynkę to już prędzej wyśle
    nie własną ofertę handlową tylko jakieś wielkie bitmapy czy inne śmieci,
    które uczynią to bardziej skutecznie.
    Nazywanie spamu nieuczciwym tylko dlatego, że jest darmowy, dostępny
    dla każdego i nie wymaga opłacania się mediom czy państwu (podatki) jest
    według mnie zupełnym pomieszaniem pojęć.
    IMHO można go nazwać np. drażniącym (jak większość innych reklam), ale
    rozpatrywanie zjawiska w kategoriach "uczciwości" to nieporozumienie.

    Pix