    From: "pix" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: problem spamu
    Date: Wed, 12 Mar 2003 13:57:26 +0100

    > Tak naprawdę przedmiotowa ustawa (o świadczeniu usług drogą
    > elektroniczną) została napisana po to, żeby chronić tzw. "szarych"
    > użytkowników Internetu przed jakże agresywną i uciążliwą formą reklamy,
    > jaką jest reklama produktów i usług wysyłana za pośrednictwem poczty
    > elektronicznej

    Co do tego mam poważną wątpliwość ;-)
    Gdyby ustawodawca miał na względzie wyłącznie ochronę "szarych
    użytkowników" to posłużyłby się niewątpliwie terminem "konsument".
    Tymczasem w kontekście spamu pojęcie to nie występuje.
    Inna sprawa, to kwestia czy taki efekt był zamierzony czy też po
    prostu "tak wyszło".

    pozd.Pix