    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: proba gwaltu [OT]
    Date: Sun, 12 Jan 2003 20:15:34 +0100

    | "Zebrany w sprawie materiał dowodowy w wysokim stopniu uprawdopodabnia
    | popełnienie przez oskarżonego zarzucanego mu czynu"
    | - wystarczy? Ale musi (nie wiem jakie uzasadnienie dostał by "polityk",
    | ale "Kowalskiemu" takie musi wystarczyć, a siedzi od razu > miesiąc
    | dłużej.

    Ale wcześniej w tym uzasadnieniu coś chyba było? Jakieś dowody? No,
    przynajmniej poszlaki.

    | uzasadnienie w treści j.w.

    W treści jak wyżej, to zamieściłeś konkluzję. Takie ostatnie zdanie z
    wniosku o środek zapobiegawczy. Wcześnie - choćby w kilku zdaniach - trzeba
    sądowi wykazać, że zachodzą przesłanki procesowe do zastosowania środka
    zapobiegawczego. Choćby to była najwierutniejsza bzdura i wyssane z palca,
    to jednak coś tam trzeba wpisać i się pod tym podpisać.

    | Przy czym na takiej rozprawie "gość" nie jest potrzebny (choć od
    | jakiegoś czasu prowadzają delikwenta)

    Zazwyczaj doprowadza się gościa przed sąd. Nie słyszałem o tym, by to
    robiono zaocznie, ale być może jest jakaś furtka. Nie chce mi się teraz z
    tym walczyć i przeglądać kpk-u.

    | a co taki "kretyn" może?

    Poprosić o kartkę papieru i napisać list do sądu. Powinni go o tym pouczyć,
    a nawet jak nie pouczyli to ma to czarno na białym napisane w protokole
    zatrzymania. Druga strona, pierwsza linijka od góry. Jedna kopię protokołu
    dostaje do rąk i kwituje jej odbiór drugim podpisem.

    | chłopak wcześniej karany, z "towarzystwa",...etc. Czy to cos zmienia?

    To, że karany, to nie zmienia. Ale jeśli poprzednio już się ukrywał i nie
    stawiał na wezwania to zmienia. Można przypuszczać, że i teraz będzie się
    ukrywał.

    | np. Pan A. nie utrzymywał kontaktów z matka, nie mieszkał u niej. Nawet
    | nie wiedział, ze jest poszukiwany. Jednakże policja przedstawiła opinie
    | "anonimowego informatora" przedstawiająca pana A. w bardzo złym
    | świetle...

    Z matką kontaktów obowiązku utrzymywać nie miał, ale miał obowiązek
    utrzymywać kontakty z Biurem Meldunkowym i podawać aktualne adresy pobytu.
    Wówczas wezwanie by mu doręczyli na ten adres i kontakty z matką nic by nie
    zmieniły.

    | aha..., no to mnie uspokoiłeś :)

    Nie miałem takiego zamiaru. Tu po prostu akurat się zgadzamy.

    | nie ma nic do powiedzenia

    Nie ma , bo nie chce, czy nie ma, bo mu nie dają? Z reguły nie ma, bo nie
    wie co sie wokół niego dzieje. Na to nic nie poradzę. Nieznajomość prawa
    szkodzi.

    | obys sie nie musial o tej "cieplocie" na wlasnej skorze przekonac...

    Jakoś nie pałam chęcią. Ale osobiście widziałem kilku (nie z opowiadań),
    którzy kombinowali, by zimę przekiblować. Jakieś wybicie szyby, drobne
    włamanie (np. buty z wystawy) czy coś w tym guście. Prosili sąd, by im dał
    kilka miesięcy. Z tym, że to moim zdaniem nie jest wina prawa, tylko systemu
    u nas. W telewizji ostatnio słyszałem, że ktoś oszacował, że jest 800.000
    bezdomnych w Polsce. Nawet jak przesadzili - bo to byli Ci od pomocy i oni
    zawsze koloryzują - to i tak za dużo.