  • Data: 2017-05-06 16:34:04
    Temat: Re: prezia mam w dudzie
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Shrek w
    <news:oek84f$blk$2@node2.news.atman.pl>:

    > Owszem przeszkadza mi. Bo prezydent nie ma żadnego mandatu, żeby o to
    > pytać.

    Hmmm...
    "Art. 125. 1. W sprawach o szczególnym znaczeniu dla państwa może być
    przeprowadzone referendum ogólnokrajowe.
    2. Referendum ogólnokrajowe ma prawo zarządzić Sejm bezwzględną
    większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby posłów
    lub Prezydent Rzeczypospolitej za zgodą Senatu wyrażoną bezwzględną
    większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby
    senatorów.

    26 senatorów wystarczy, żeby Pan Prezydent Andrzej Duda mógł zarządzić
    referendum z pytaniem jw.

    > To już jest zapisane. To tak jakbyś miał zorganizować referendum
    > czy jestes za tym, żeby władza przestrzegała prawa.

    Zorganizować <> zarządzić

    CROSS: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    FUT: pl.soc.prawo
    --