    From: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo wlasnosci do strony www
    Date: Fri, 21 Feb 2003 10:31:05 +0100

    Użytkownik "Ali Gator" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b34r40$klg$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Niech sobie będzie, chodzi mi tylko o własność i prawo dysponowania tym za
    > co zapłaciłem.

    czyli prawa autorskie materialne

    > A jak to jest w przypadku kilku autorów? Np. zaczął jeden, potem ciągnął
    > drugi ale zrezygnował, w końcu dokończył trzeci. Jak będzie wygląda sprawa
    > autorstwa i praw własności w takim przypadku?

    jezeli prawa autorskie nie zostaly przekazane na rzecz zleceniodawcy (dla
    Ciebie),
    ani nie istnial stosunek pracy (pracownik pracujacy w godzinach pracy, na
    sprzecie
    i oprogramowaniu pracodawcy, wynokujacy zakres swoich obowiazkow
    sluzbowych|).

    to prawa autorskie materialne posiadaja wszystkie te osoby, ktore proekt
    wykonywaly.
    kazda w takim zakresia w jakim wniosla wklad.

    slowem:
    jeden np. 20% wkladu,
    nastepny 60% wklasu,
    sam dokonczyles - 20% projektu.

    teraz jezeli zechcesz sprzedac ten projekt,
    najrozsadzniej bedzie w takiej samej skali podzielic zysk ze sprzedazy.
    inaczej autorzy (posiadacze praw autorskich do czesci projektu) beda
    mogli domagac sie zadosuczynienia ze wzgledu na zlamanie przez Ciebie
    ich praw autorkich.