eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoprawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego › Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania komunalnego
    Date: Fri, 02 Nov 2012 23:31:14 +0100
    From: p47 <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo tytułu do lokalu i ustalenie głównego najemcy mieszkania
    komunalnego

    > A gdzie zniknąłeś część przypadającą na przeszłe opłaty czynszowe,
    > związane z prawami wynikłymi z najmu? ;)
    > Proste - jeśli siostra chce wywieść korzyści z uprawnienia, to dlaczego
    > nie ma zapłacić "swojej części" tego uprawnienia, które (zakładając
    > iż ma to miejsce) utrzymywała, mimo iż niewykorzystywała *bieżąco*?
    > Opłaty za (własną) wodę, śmieci itede, to co innego niż czynsz i fundusz
    > remontowy tudzież wodę na mycie klatki schodowej, które właśnie są związane
    > z żądaniem "trzymajcie to mieszkanie dla mnie".

    Albo dziwnie żartujesz, albo niesłusznie miałem ciebie za człowieka
    rozsądnego;-)
    Przecież opłata czynszowa (a już na pewno opłaty za ZUŻYTĄ wodę,
    usuniecie WYTWORZONYCH śmieci itp) nie jest opłatą za możliwość
    uzyskania korzyści z wykupy, tylko ołatą za KORZYSTANIE, czyli po prostu
    za mieszkanie w lokalu.
    Niewątpliwie to autor postu BEZ siostry w tym lokalu mieszkał, wodę
    zużywał, śmieci produkował a więc słusznie też tylko on opłacał te
    wydatki, a także płacił za czynsz i fundusz remontowy bo to on swoim
    zamieszkaniem ZUŻYWAŁ substancję budynku.
    Aby dosadnie wykazać, jak mylny poglad zaprezentowałeś, to zważ, że
    gdyby przyjąć twój tok myślenia to wszyscy, którzy mieszkają w czyiś
    mieszkaniach w których NIE MA możliwości wykupy powinni być zwolnieni z
    opłacania czynszu i funduszu remontowego! ;-)))

    > A ta teza skąd?
    > "Tytuł prawny" przecież może mieć źródło poza umową.
    > Może na przykład wynikać z przepisów, tak cywilnoprawnych jak
    > i administracyjnych.
    > Przeczytaj np. art.680[1] KC oraz 688[2]:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html

    Nie wiem, dlaczego namawiasz autora postu, aby sam komplikował sobie
    sytuację tj. zgadywał, co urząd mógł mieć na myśli i to swoje
    przypuszczenia jeszcze rozmaicie interpretował?
    Jest umowa najmy, w której stroną jest autor wątku jako jedyna
    wymieniona osoba. Na tej podstawie niechaj pisemnie ( a nie ustnie)
    zwróci się o sprzedaż (wykup) mieszkania, skoro najemca jest do tego
    upoważniony..

    (..)

    > Dla jasności, czy był przepis który automatycznie konwertował
    > wszystkie przydziały na umowy najmu (a nie przepis, który dawał
    > PRAWO do żądania konwersji przydziału na umowę najmu, bo to
    > jednak co innego choćby ze względu na przedawnienie), tego
    > też nie wiem, więc nie pomogę :(

    A po co składać taki wniosek i w ogóle z nimi o ICH formalnych
    problemach USTNIE dyskutować (a już szczególnie z panienką w BOI)? - Do
    autora wątku; -jak pisałem złóż PISEMNIE wniosek o wykup (podając fakt
    zamieszkiwania od 30 lat, umowy najmu itp) i wówczas oni mają obowiązek
    także pisemnie , w ciągu OIDP 30 dni zająć stanowisko także na piśmie.
    Mają wtedy 2 mozliwosci:
    1. zgodzić się z wnioskiem i mieszkanie sprzedać wnioskodawcy
    2. nie zgodzić się, ale wówczas będą musieli podać podstawę prawną
    odmowy i będziesz wiedział na czym stoisz, co tam wg nich brakuje i
    dlaczego doszli do takiego wniosku (będą musieli podać podstawę prawną
    takiej opinii) a wtedy możesz spierać się z nimi sądownie tj.możesz
    próbować wykazać, że ta odmowa jest bezprawna, albo tez zaspokoisz ich
    żadania (ale wiedzieć będziesz już konkretnie, czego tam brakuje, co im
    (czyli osobie merytorycznie sprawę rozpatrującej, a nie panience z BOI)
    potrzebne)
    Twoje (i już także Gotfrydowe) dywagacje to jest MZ niepotrzebna strata
    czasu na tym etapie, żeby tego nie nazwać "bicie piany".

    (..)

    > papierka).

    > To nie do mnie, ale IMO nie.
    > Z kilku przyczyn :)

    Ja też uważam, że nie i powtarzam moją wcześniej zapisana he,he
    sprawiedliwą formułkę (sprawiedliwą na tyle, na ile znamy sprawę) do
    przekazania siostrze:

    Połowa wartości mieszkania minus połowa kwoty wykupu minus połowa tego,
    co siostra od rodziców dostała plus połowa tego, co autor wątku od
    rodziców dostał
    ;-))