  • Data: 2008-11-01 04:52:59
    Temat: Re: prawo spółdzielcze - własnościowe
    Od: "Maluch" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przepis jest 'jasny jak słońce o północy i prosty jak drut kolczasty':
    > "Ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej
    > nieruchomości, tworzy wspólnotę mieszkaniową"

    Rozróżnij dwie sprawy. Wspólnota taka działa m.in na podstawie ustawy o
    spółdz. mieszk.
    Dopiero po wyodrębnieniu wszystkich lokali art 26 pkt.1 ustawy o spółdz.
    /pytający pisze, że u nich jest wykupiona tylko część lokali a nie
    większość, czy wszystkie/ z mocy prawa taka wspólnota zaczyna działać tylko
    i wyłącznie na podstawie ustawy o własności lokali.

    Jak będą chcieli założyć wspólnotę mieszkaniową /art. 24 pkt1 ustawy o
    spółdz/ mając mniejsze udziały, to muszą mieć bogosławieństwo spółdz., która
    jest właściecielem pozostałych niewyodrębnionych lokali. A ja już widzę tą
    zgodę ;)
    Zresztą cały pic polega chyba na tym, że jak utworzy się wspólnotę, to żeby
    była możliwość zmiany zarządcy i bez wyodrębnienia wszystkich lokali raczej
    jest to w praktyce mało prawdopodobne. I tak będzie czapa administracji
    spółdz. i jej fachowość wisiała nad wspólnotą.
    --
    Maluch