  • 11. Data: 2003-02-07 10:55:48
    Temat: Re: prawo pracy - wypowiedzeni umowy przez zakład
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:03b001c2cea3$658129f0$a740200a@zm...
    > odszkodowanie (art. 56 § 1 KP), jeżeli pracodawca w inny sposób zapoznał
    > pracownika z tą przyczyną."
    >
    > automatyzm to nic dobrego w naszej działalności zawodowej.

    no tak, "jeżeli pracodawca w inny sposób zapoznał pracownika z tą
    przyczyną."

    wiec zakladamy ze nie zapoznal :)

  • 12. Data: 2003-02-07 10:59:25
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 13. Data: 2003-02-07 11:05:47
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > ktoś wposminał o szeregu świadków, masz złudzenia jak zeznają pracownicy?

    w zasadzie nie,
    ale nie wiemy czy sytuacja nie wygladala np. tak, ze pracownik
    takie wypowiedzenie dostal poczta poleconym, bo pracodwaca
    nie chcial juz go ogladac :)

  • 14. Data: 2003-02-07 11:09:30
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : ale nie wiemy czy sytuacja nie wygladala np. tak, ze pracownik
    : takie wypowiedzenie dostal poczta poleconym, bo pracodwaca
    : nie chcial juz go ogladac :)

    to fakt,
    proponuję EOT, bo zaraz "zagdybiemy" się na amen.
    A i tak uważam, że pracownik wygrałby tę sprawę :)

  • 15. Data: 2003-02-07 15:13:56
    Temat: Odp: prawo pracy - wypowiedzeni umowy przez zakład
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2039u$meu$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    wiadomości

    > no tak, "jeżeli pracodawca w inny sposób zapoznał pracownika z tą

    a dlaczego mamy zakładać ,że nie zapoznał :P ?

    Sandra

  • 16. Data: 2003-02-07 15:15:16
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Krzysztof Gil <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b203sp$sb8$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
    > ale nie wiemy czy sytuacja nie wygladala np. tak, ze pracownik
    > takie wypowiedzenie dostal poczta poleconym, bo pracodwaca

    prosze nie zapominać, że akta osobowe są do wglądu i one odzwierciedlają
    poczynania pracownika ...a są niezwłocznie doł.do akt sprawy ...

    Sandra

  • 17. Data: 2003-02-07 15:22:35
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1vrpp$6aa$...@a...news.tpi.pl...

    > Twierdzisz że takie uzasadnienie jest wystarczające?
    > Z moich obserwacji - a z sądem pracy mam stycznośc bardzo często -
    > jeżeli pracodawca go nie zmieni, to może je sobie zwinąc w trabkę, tyle
    > jest warte.

    a ja twierdze ,że może się okazać wystarczające jesli chodzi o treść
    swiadectwa w drodze postępowania można uzasadnić swoje stanowisko względem
    pracownika ... ale jeśli chcesz to zwijaj w trąbke :-) możesz nawet zatrąbić
    :-)

    Sandra

  • 18. Data: 2003-02-07 16:00:46
    Od: m...@o...pl

    > Użytkownik Krzysztof Gil <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:b2039u$meu$...@a...news.tpi.pl...
    > wiadomości

    > a dlaczego mamy zakładać ,że nie zapoznał :P  ?

    No właśnie dlaczego mamy zakładać że zapoznał? rozbudowujemy pytanie.
    Dodam jeszcze że w wyroku SN I PKN 311/2001 sąd orzekł że "Wymaganie z art. 30
    § 4 kp należy uważać za spełnione, jeżeli w danych okolicznościach faktycznych
    ogólnie ujęta przyczyna rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika (art. 52 § 1 kp) nie mogła u zwalnianego pracownika budzić żadnych
    wątpliwości co do tego, z jakim konkretnie zawinionym zachowaniem należy ją
    łączyć." Jak widać zapoznanie (cz też jego brak) nie jest wystarczającym autem
    pracownika.