    From: Maria Ossowska <m...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo pracy- umowa o dzielo a urlop wychowawczy
    Date: Tue, 16 Sep 2003 09:48:19 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@qx18.internetdsl.tpnet.pl

    Nikki wrote:

    > 1. Czy musze pytać firmę macierzystą o zgodę na dodatkowe zatrudnienie?

    Umowa o dzieło (o przekazanie praw autorskich) to umowa cywilnoprawna a nie
    umowa o pracę. Możesz zawrzeć nawet 1000 takich umów, chyba że ta
    działalność byłaby konkurencyjna względem pracodawcy a Ty podpisałaś z
    pracodawcą oddzielną umowę o zakazie konkurencji. Wówczas co najwyżej
    musiałabyś wypłacić pracodawcy odszkodowanie.

    > 2. Czy mogą się nie zgodzić?

    Nie musisz ich o niczym informować.
    A jak zapytasz, to oczywiście, mogą się nie zgodzić, tylko że taki zakaz nie
    ma względem Ciebie żadnej mocy prawnej.

    > 3. Czy jest jakieś ograniczenie co do kwoty jaką mogę zarobić?

    Nie pobierasz zasiłku? Ograniczenia są tylko wg twojej mocy przerobowej,
    kreatywności w zdobywaniu zleceń ;)

    > 4. Czy samo dorabianie poza miejscem pracy może być podstawą do
    > rozwiązania umowy o pracę?

    Jeżeli prowadzisz działalność konkurencyjną względem pracodawcy mimo że
    zobowiązałaś się, żeby tego nie robić to pewnie może.

    Pozdrawiam,
    Marysia