  • 1. Data: 2002-12-01 16:12:59
    Temat: prawo mieszkaniowe
    Od: "adasko" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    mam nastepujacy problem i moze ktos z Panstwa bedzie
    w stanie mi pomoc.

    Od 8 lat jestem zameldowany u Dziadkow, jednak mieszkam
    w zupelnie innym miejscu. Dziadki sa schorowane i sasiadka mieszkajaca obok
    bardzo "usilnie" stara sie im pomagac mimo iz tej pomocy nie potrzebuja.
    Dziadek jest glownym najemca mieszkania.
    Syn sasiadki pracuje w Administracji pod ktora podlega mieszkanie.
    Mieszkanie nie jest wlasnosciowe. Mieszkam z narzeczona w innym mieszkaniu,
    tak by nie wchodzic sobie na glowe. Po smierci dziadkow zamierzam sie
    przeprowadzic
    do ich obecnego mieszkania.

    Czy istnieje w obecnym prawie lokalowym mozliwosc przejecia
    mieszkania po smierci dziadkow poprzez oswiadczenie lokatorow iz nie
    przebywam w lokalu i wywalenie mnie na bruk?

    Co powinienem zrobic by udaremnic taka probe przez "zyczliwych sasiadow"?

    pozdrawiam
    adasko

  • 2. Data: 2002-12-01 17:06:23
    Temat: Odp: prawo mieszkaniowe
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik adasko <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asdc7r$74d$...@n...onet.pl...
    > Czy istnieje w obecnym prawie lokalowym mozliwosc przejecia
    > mieszkania po smierci dziadkow poprzez oswiadczenie lokatorow iz nie
    > przebywam w lokalu i wywalenie mnie na bruk?

    małe szanse a mozna nawet pokusic sie powiedziec ,ze nie masz szans tym
    sposobem zostac najemca ,same zameldowanie o niczym jeszcze nie swiadczy ...
    Dz. U z 2001 r.Nr.71. poz.733 r.

    Art.30.1 .Osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego do dnia wejscia w zycie
    ustawy przez
    okres nie krótszy niz 10 lat wystepuje z mocy prawa w stosunek najmu tego
    lokalu po uplywie 12 miesiecy od dnia wejscia w zycie niniejszej
    ustawy,jezeli wlascieciel nie wniesie w tym okresie powodztwa o nakazanie
    tej osobie przez sad oproznienie loklau lub jezeli w tym samym terminie nie
    wniesiono powodztwa o ustalenie nieistnienia stosunku najmu.

    art.31 .Do osob ,ktore do chwili smierci najemcy lokalu sprawowalu nad nim
    opieke na podstawie umowy zawartej z najemca przed dniem 12 listopada 1994
    r., spelniajacej wymagania okreslone w art.9 ust.2 ustawy z dnia 10 kwietnia
    1974r.,- Prawo lokalowe /Dz.U.z 1987r.Nr.30,poz.165,z
    1989.Nr.10,po.57,Nr.20,poz.109,Nr 34,poz .178 i Nr35,poz 190 i Nr
    34,poz.198,z 1991r.Nr 115,poz.496 oraz z 1994r.Nr 85,poz.388 /,stosuje się
    art. 691 k.c w brzmieniu obowiazujacym przed dniem 12 listopada 1994.

    > Co powinienem zrobic by udaremnic taka probe przez "zyczliwych sasiadow"?

    zaopiekowac sie dziadkami i byc w tym mieszkaniu a jeszcze lepiej gdyby
    dziadkowie ,zlozyli wniosek o kuratela w osobie twojej z uwagi na wiek i
    niemoznosc poradzenia sobie np. z zalatwieniem jakis spraw np.urzedowych czy
    innych ...moze ktos jeszcze cos podopowie...

    ale obrana taktyka jaka jest obecnie nastapi nakaz opuszczenia tego lokalu
    prawdopodobnie...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-12-01 20:09:39
    Temat: Re: prawo mieszkaniowe
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Sun, 1 Dec 2002 17:12:59 +0100,adasko wrote in
    <asdc7r$74d$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > przebywam w lokalu i wywalenie mnie na bruk?

    > Co powinienem zrobic by udaremnic taka probe przez "zyczliwych sasiadow"?

    Wprowadzić się tam,zameldować i mieszkać conajmniej 5 lat.

    --
    Kaja

  • 4. Data: 2002-12-02 09:12:41
    Od: "Radzisz" <m...@p...onet.pl>

    Istota adasko kliknęła w news:asdc7r$74d$1@news.onet.pl co następuje:
    > Co powinienem zrobic by udaremnic taka probe przez "zyczliwych
    > sasiadow"?
    dowiedz się czy możliwe jest wykupienie tego mieszkania. Jeżeli tak, to
    Dziadkowie muszą szubciutko złożyć wniosek o wykup, pieniążki dostaną od
    Ciebie, a po wykupieniu mieszkania mogą Ci zrobić darowiznę.
    Cała procedura może długo potrwać, jednak warto spróbować, ponieważ zostaje
    Ci po Dziadkach mieszkanie własnościowe i wtedy nikt nie może Cię go
    pozbawić.

  • 5. Data: 2002-12-04 11:37:08
    Od: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>

    On Sun, 01 Dec 2002 18:06:23 +0100, Sandra wrote:

    > U?ytkownik adasko <a...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup
    > dyskusyjnych napisa?:asdc7r$74d$...@n...onet.pl...

    Nie jestem prawnikiem, moje opinie wynikaja tylko z doswiadczenia.
    Zetknalem sie z podobnym przypadkiem i to co tutaj pisze uslyszalem
    od prawnika.

    > ma?e szanse a mozna nawet pokusic sie powiedziec ,ze nie masz szans tym
    > sposobem zostac najemca ,same zameldowanie o niczym jeszcze nie swiadczy
    > ... Dz. U z 2001 r.Nr.71. poz.733 r.

    Moze zameldowanie o niczym nie swiadczy, ale na pewno pomoze
    w ustaleniu czy osoba stale zamieszkuje w danym lokalu.

    > art.31 .Do osob ,ktore do chwili smierci najemcy lokalu sprawowalu nad
    Tu chyba chodzi glownie o osoby obce.

    Jest chyba jeszcze Art. 691 ustawy o najmie lokali ...:

    § 1. W razie ?mierci najemcy
    lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu wst?puj?: ma??onek nie b?d?cy
    wspó?najemc? lokalu, dzieci najemcy i jego wspó?ma??onka, inne osoby, wobec
    których najemca by? obowi?zany do ?wiadcze? alimentacyjnych, oraz osoba,
    która pozostawa?a faktycznie we wspólnym po?yciu z najemc?.

    § 2. Osoby wymienione w § 1 wst?puj? w stosunek
    najmu lokalu mieszkalnego, je?eli stale zamieszkiwa?y z najemc? w tym
    lokalu do chwili jego ?mierci.

    Paragraf 1 mowi o dzieciach. Moze jakis prawnik wypowie sie
    o tym, czy ten artykul moze dotyczyc rowniez wnukow.

    Jesli chodzi o najem, to w gre wchodzi tylko wspolne zamieszkiwanie
    z dziadkami. Jesli z nimi nie mieszkasz - na pewno nie bedziesz mial
    prawa do wynajmu tego lokalu.

    Byc moze najlatwiejszym sposobem wejscia w posiadanie lokalu jest jego
    wykupienie.

    --
    Piotr Klaban