    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: prawo mieszkaniowe
    Date: Sun, 1 Dec 2002 18:06:23 +0100

    Użytkownik adasko <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asdc7r$74d$...@n...onet.pl...
    > Czy istnieje w obecnym prawie lokalowym mozliwosc przejecia
    > mieszkania po smierci dziadkow poprzez oswiadczenie lokatorow iz nie
    > przebywam w lokalu i wywalenie mnie na bruk?

    małe szanse a mozna nawet pokusic sie powiedziec ,ze nie masz szans tym
    sposobem zostac najemca ,same zameldowanie o niczym jeszcze nie swiadczy ...
    Dz. U z 2001 r.Nr.71. poz.733 r.

    Art.30.1 .Osoba zajmująca lokal bez tytułu prawnego do dnia wejscia w zycie
    ustawy przez
    okres nie krótszy niz 10 lat wystepuje z mocy prawa w stosunek najmu tego
    lokalu po uplywie 12 miesiecy od dnia wejscia w zycie niniejszej
    ustawy,jezeli wlascieciel nie wniesie w tym okresie powodztwa o nakazanie
    tej osobie przez sad oproznienie loklau lub jezeli w tym samym terminie nie
    wniesiono powodztwa o ustalenie nieistnienia stosunku najmu.

    art.31 .Do osob ,ktore do chwili smierci najemcy lokalu sprawowalu nad nim
    opieke na podstawie umowy zawartej z najemca przed dniem 12 listopada 1994
    r., spelniajacej wymagania okreslone w art.9 ust.2 ustawy z dnia 10 kwietnia
    1974r.,- Prawo lokalowe /Dz.U.z 1987r.Nr.30,poz.165,z
    1989.Nr.10,po.57,Nr.20,poz.109,Nr 34,poz .178 i Nr35,poz 190 i Nr
    34,poz.198,z 1991r.Nr 115,poz.496 oraz z 1994r.Nr 85,poz.388 /,stosuje się
    art. 691 k.c w brzmieniu obowiazujacym przed dniem 12 listopada 1994.

    > Co powinienem zrobic by udaremnic taka probe przez "zyczliwych sasiadow"?

    zaopiekowac sie dziadkami i byc w tym mieszkaniu a jeszcze lepiej gdyby
    dziadkowie ,zlozyli wniosek o kuratela w osobie twojej z uwagi na wiek i
    niemoznosc poradzenia sobie np. z zalatwieniem jakis spraw np.urzedowych czy
    innych ...moze ktos jeszcze cos podopowie...

    ale obrana taktyka jaka jest obecnie nastapi nakaz opuszczenia tego lokalu
    prawdopodobnie...

    Sandra