  • 1. Data: 2002-12-01 10:27:45
    Temat: POMOCY! - Kodeks Drogowy
    Od: "Ivan" <p...@y...com>

    Szanowni Grupowicze,

    Bardzo proszę o pomoc (w miarę pilną) w następującej sprawie: czy jest jakiś
    przepis WYRAŹNE precyzujący warunki pierwszeństwa przejazdu na drodze
    jednopasmowej dwukierunkowej. Coś kiedyś słyszałem, że jest przepis mówiący,
    że, w takiej sytucji przy istniejącym spadku drogi, pojazd poruszający się
    z góry powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdowi poruszającemu się
    pod górę. Niestety pomimo przekopania LEX'a nie znalazłem nic na ten temat.
    Może mi sie wydawało?

    Sprawa dla mnie dość pilna, bo w przyszłym tygodniu mam sprawę w Sądzie
    Grodzkim.

    Z góry dzięki za pomoc

    Pozdrawiam,

    Ivan

  • 2. Data: 2002-12-01 10:52:12
    Temat: Re: POMOCY! - Kodeks Drogowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Słyszałeś dobrze, tyle że to obowiązuje w krajach alpejskich. nie wiem, czy
    mają to wpisane w jakiś ichniejszy kodeks, czy jest to prawo zwyczajowe. W
    Polsce nie spotkałem się z takim przepisem.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-02 20:20:26
    Od: "Stefan Burczymucha" <s...@w...poczta.fm>

    Użytkownik "Ivan" <p...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
    temat.
    | Może mi sie wydawało?
    |
    | Sprawa dla mnie dość pilna, bo w przyszłym tygodniu mam sprawę w Sądzie

    Nie martw się sądem. Wystarczy dobrze argumentować i przy możliwości
    zadawania pytań świadkowi-miśkowi - nieźle go obsobaczyć a zobaczysz, że ci
    się uda.
    Ja tak miałem 2 miesiące temu - wygrałem. Misiek wyszedł na durnia, był
    ubrany jak żulek, chyba na kacu. Odpowiadał w stylu "myśmy staly i
    sprzedawaly mandaty", albo "synku wyskakuj z papierów od mamusi" - zamiast
    dokumenty wozu poproszę.

    Niestety (dla nich) miałem świadków.

    Nie bój się na zapas. Powiedz, że zawsze się czepiają bo masz dobry
    samochód. etc......

    Tak czy owak, życzę powodzenia.

  • 4. Data: 2002-12-02 23:33:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, Ivan wrote:
    [...]
> [...]
    >+ pod górę. Niestety pomimo przekopania LEX'a nie znalazłem nic na ten temat.

    A może tylko było to bardzo dawno temu...
    Pamiętam że taki przepis *był* - ale też nie widzę :(
    Przestrzegam że KD pierwszy raz przeczytałem daaaaaawno temu :>
    (gdzieś tak w okolicach podstawówki - karta rowerowa).

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-03 10:27:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Zasięgnąłem wiedzy u starszego przedstawiciela rodu i ustaliłem, iż
    faktycznie w latach 60/70 podobno tego typu unormowanie znajdował się w
    kodeksie. Obecnie nie ma, jak się orientuję, to conajmniej od połowy lat
    80-tych. Wcześniej mnie to nie interesowało.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 6. Data: 2002-12-04 17:33:16
    Od: <t...@w...pl>

    Użytkownik "Stefan Burczymucha" <s...@w...poczta.fm>
    napisał w wiadomości news:asgfa8$81$1@foka.acn.pl...

> [...]
    > samochód. etc......
    >
    > Tak czy owak, życzę powodzenia.
    >
    > Taki przepis prawny znajduje się w Ustawie prawo o ruchu drogowym z dnia
    20 czerwca 1997 roku

  • 7. Data: 2002-12-05 02:15:22
    Od: "Ptasiek" <p...@b...gnet.pl>

    "Ivan" napisał:
> [...]
    poruszającemu się
    | pod górę. Niestety pomimo przekopania LEX'a nie znalazłem nic na ten

    Z tego co pamiętam, na kursie uczyli, że pierwszeństwo ma pojazd o
    większej masie. Poważnie :).

    Ptasiek.