    From: Piotr Klaban <m...@m...torun.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo mieszkaniowe
    Date: Wed, 04 Dec 2002 12:37:08 +0100

    On Sun, 01 Dec 2002 18:06:23 +0100, Sandra wrote:

    > U?ytkownik adasko <a...@p...onet.pl> w wiadomo?ci do grup
    > dyskusyjnych napisa?:asdc7r$74d$...@n...onet.pl...

    Nie jestem prawnikiem, moje opinie wynikaja tylko z doswiadczenia.
    Zetknalem sie z podobnym przypadkiem i to co tutaj pisze uslyszalem
    od prawnika.

    > ma?e szanse a mozna nawet pokusic sie powiedziec ,ze nie masz szans tym
    > sposobem zostac najemca ,same zameldowanie o niczym jeszcze nie swiadczy
    > ... Dz. U z 2001 r.Nr.71. poz.733 r.

    Moze zameldowanie o niczym nie swiadczy, ale na pewno pomoze
    w ustaleniu czy osoba stale zamieszkuje w danym lokalu.

    > art.31 .Do osob ,ktore do chwili smierci najemcy lokalu sprawowalu nad
    Tu chyba chodzi glownie o osoby obce.

    Jest chyba jeszcze Art. 691 ustawy o najmie lokali ...:

    § 1. W razie ?mierci najemcy
    lokalu mieszkalnego w stosunek najmu lokalu wst?puj?: ma??onek nie b?d?cy
    wspó?najemc? lokalu, dzieci najemcy i jego wspó?ma??onka, inne osoby, wobec
    których najemca by? obowi?zany do ?wiadcze? alimentacyjnych, oraz osoba,
    która pozostawa?a faktycznie we wspólnym po?yciu z najemc?.

    § 2. Osoby wymienione w § 1 wst?puj? w stosunek
    najmu lokalu mieszkalnego, je?eli stale zamieszkiwa?y z najemc? w tym
    lokalu do chwili jego ?mierci.

    Paragraf 1 mowi o dzieciach. Moze jakis prawnik wypowie sie
    o tym, czy ten artykul moze dotyczyc rowniez wnukow.

    Jesli chodzi o najem, to w gre wchodzi tylko wspolne zamieszkiwanie
    z dziadkami. Jesli z nimi nie mieszkasz - na pewno nie bedziesz mial
    prawa do wynajmu tego lokalu.

    Byc moze najlatwiejszym sposobem wejscia w posiadanie lokalu jest jego
    wykupienie.

    --
    Piotr Klaban