  • 1. Data: 2003-01-30 14:49:06
    Temat: prawo handlowe
    Od: "nie.bo" <w...@p...fm>

    sprzedalem klientowi sprzet elektroniczny, wyslalem mu, ale nie wyslłałem
    gwarancji. miałem to zrobić później. sprzęt teraz się popsuł. klient żąda
    nowego sprzętu, bo nie wystawiłem mu gwarancji na ten. czy ma prawo? chce
    żebym mu wysłał nowy i dopiero wtedy odeśle stary, grozi mi sądem. czy
    klient ma rację (pomijają to że zawsze ma rację)

    pozdrawiam
    marcin

  • 2. Data: 2003-01-30 15:12:40
    Temat: Re: prawo handlowe
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "nie.bo" <w...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > żebym mu wysłał nowy i dopiero wtedy odeśle stary, grozi mi sądem. czy
    > klient ma rację (pomijają to że zawsze ma rację)

    1) nie musi byc karty gwarancyjne aby Ciebie obowiazywaly przepisy
    przyjecia sprzetu do serwisu. Okres "gwarancji" |(o ile sprzet zakupiony w
    poprzednim roku) leci od chwili sprzedazy (faktura). Wiec pomimo braku
    "papierka gwarancyjnego" Twoj klient ma pełne prawa do gwarancji.

    2) obowiazek przyjecia sprzetu na gwarancji lezy po Twojej,
    jednak dostarczenia go do serwisu - po stronie klienta.

    nie ma on prawa rzadania nowego sprzetu ze wzgledu na to ze nie dales mu
    formalnego swistka, tym bardziej nie ma prawa domagania sie nowego sprzetu
    jeszcze zanim dostarczy stary do serwisu.

    a niech sobie idzie do sadu, jak nie ma co robic.

  • 3. Data: 2003-01-30 16:22:58
    Od: "[ piotr sut ]" <wywal_paragrafy§§piotr23§§@§§tenbit§§.pl>

    'Krzysztof Gil' wyklawiaturzył/a w niusie
    news:b1bfak$l0j$1@news.tpi.pl taką oto treść:

    Raczej do rekojmi.

    ->piotr