  • 1. Data: 2003-01-30 12:52:54
    Temat: jak dowiesc przed sadem
    Od: M <m...@w...pl>

    jak dowiesc przed sadem, ze poniesiona zostala szkoda z powodu
    niewydania przez pracodawce swiadectwa pracy? Czy moge wnioskowac w
    sadzie o ukaranie pracodwacy? A czy wnioskujac o to nie zrobie sobie
    zle w sprawie o odszkodowanie? Jak sady podchodza do takich spraw?

  • 2. Data: 2003-01-30 14:29:03
    Temat: Odp: jak dowiesc przed sadem
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik M <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .
    > jak dowiesc przed sadem, ze poniesiona zostala szkoda z powodu
    > niewydania przez pracodawce swiadectwa pracy?

    o jakiej szkodzie mówisz ?

    Czy moge wnioskowac w
    > sadzie o ukaranie pracodwacy?

    o jakim ukaraniu mówisz ? pracownikowi przysługuje roszczenie o naprawienie
    szkody wyniklej wskutek niewydania w terminie świadectwa pracy ...

    A czy wnioskujac o to nie zrobie sobie
    > zle w sprawie o odszkodowanie?

    jeżeli roszczenie będzie zasadne i udowodnisz ,ze między opóźnieniem wydania
    istnieje wyraźny związek przyczynowy pozostawania bez pracy...

    Jak sady podchodza do takich spraw?

    jakich?o ukarania ? o jakim ukaraniu myślisz?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-01-30 17:24:51
    Temat: Re: jak dowiesc przed sadem
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "M" <m...@w...pl> wrote in message
    > jak dowiesc przed sadem, ze poniesiona zostala szkoda z powodu
    > niewydania przez pracodawce swiadectwa pracy?

    Tak jak wszystko inne - musisz udowodnić, że pracodawca nie wydał Ci
    świadectwa, choć miał obowiązek, że wystąpiła szkoda i że instnieje związek
    przyczynowy między tymi dwoma. Proste, prawda?

    Tak nawiasem AFAIR był juz taki przypadek nawet w orzecznictwie SN.
    Przyznano chyba nawet odszkodowanie ( chyba - coś mi się po tej pustej
    łepetynie takiego kołacze ).

    Depi.

  • 4. Data: 2003-01-31 07:04:18
    Od: poreba <d...@p...com>

    .

    > o jakiej szkodzie mówisz ?

    o tej z powodu niewydania swiadectwa. nie zatrudniono mnie bo nie mam
    swiadectwa

    > Czy moge wnioskowac w
    >
    > o jakim ukaraniu mówisz ? pracownikowi przysługuje roszczenie o
    > naprawienie szkody wyniklej wskutek niewydania w terminie
    > świadectwa pracy ...

    Roszczenie osobno, ale jesli pracodawca jest zobligowany do wydania
    swiadectwa prawomocnym wyrokiem i nic od dwoch m-cy to przeciez chyba
    nalezy mu sie kara?

    > A czy wnioskujac o to nie zrobie sobie
    >
    > jeżeli roszczenie będzie zasadne i udowodnisz ,ze między
    > opóźnieniem wydania istnieje wyraźny związek przyczynowy
    > pozostawania bez pracy...

    Mam pismo, w ktorym pisza mi, ze mnie nie przyjmuja do pracy bo
    zamiast swiadectwa pracy probowalam okazac sie wyrokiem - bo
    swiadectwa nie mam! - ale czy to wystarczy?

    > Jak sady podchodza do takich spraw?
    >
    > jakich?o ukarania ? o jakim ukaraniu myślisz?

    jak podchodza do spraw o odszkodowania; wydaje mi si

  • 5. Data: 2003-01-31 07:04:22
    Od: poreba <d...@p...com>

    .

    mowa o szkodzie a powodu niewydania swiadectwa pracy. Nie mialam go
    wiec odmowiono mi zatrudnienia. Probowalam okazac sie wyrokiem w
    ktorym nakazano pracodwacom wydanie mi swiadectwa ale efekt byl
    odmowny. Mam to na pismie, ale czy to wystarczy? Latwiej udowodnic,
    ze sie cos robilo, niz ze sie nie robilo - no bo jak? Nie mam pracy,
    ale jak to udowodnic?
    O jakiej karze? O karze za to, ze nie wydali mi swidectwa i nie
    zaplacili wynagrodzenia mimo prawomocnego wyroku. Chyba za to nalezy
    sie kara?
    Ale jesli zawnioskuje o grzywne to czy nie obetna mi odszkodowania? A
    zreszta czy w ogole mam tu szanse na odszkodowanie?

  • 6. Data: 2003-01-31 07:04:25
    Temat: nie takich
    Od: poreba <d...@p...com>

    .

    > o jakiej szkodzie mówisz ?

    O tej jaka powstala przez niewydanie mi swiadectwa pracy - nie
    zatrudnili mnie, bo nie mialam swiadectwa, mam to na pismie, ale czy
    to wystarczy? probowalam okazac sie wyrokiem, wktorym pracodawca ma
    nakazane wydac mi swiadectwo, ale on nic od ponad dwoch m-cy. chyba
    nalezy im sie jakas kara? Ale jak bede wnioskowac o np. grzywne, to
    czy wtedy zasadza mi odszkodowanie? I jak w ogole udpowodnic ze sie
    nie pracowalo? Moge napisac oiswiadczenie, ale czym to
    potwierdzic?Jak mam aybierac miedzy grzywna a swoim odszkodowaniem to
    wole oczywiscie odszkodowanie!

    > Jak sady podchodza do takich spraw?

    No wlasnie tkich, gdzie ciezko udowodnic, naprawde nie wiem, czy to
    co mam wystarczy.
    Ale tka czy inaczej dzieki za odpowiedz, prosze o jeszcze. DZIEKI!!!

  • 7. Data: 2003-01-31 07:33:19
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .
    > "Sandra" <d...@w...pl> niebacznie popelnil
    > >
    > Mam pismo, w ktorym pisza mi, ze mnie nie przyjmuja do pracy bo
    > zamiast swiadectwa pracy probowalam okazac sie wyrokiem - bo
    > swiadectwa nie mam! - ale czy to wystarczy?

    pracodawca podlega karze grzywny art. 282§ 2 k.p

    Sandra

  • 8. Data: 2003-01-31 07:37:26
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik poreba <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .
    > sie kara?

    grzywna na nie przestrzeganie postanowien sądu

    > Ale jesli zawnioskuje o grzywne to czy nie obetna mi odszkodowania? A
    > zreszta czy w ogole mam tu szanse na odszkodowanie?

    art.99 k.p

    Sandra

  • 9. Data: 2003-01-31 07:40:02
    Temat: Odp: nie takich
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .

    > No wlasnie tkich, gdzie ciezko udowodnic, naprawde nie wiem, czy to

    tak jesli jest w Twoim posiadaniu dokument potwierdzający przyczynę odmowy
    zatrudnienia ...

    Sandra

  • 10. Data: 2003-01-31 15:00:31
    Od: M <m...@w...pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> niebacznie popelnil

> [...]
    >
    > Tak nawiasem AFAIR był juz taki przypadek nawet w orzecznictwie
    > SN. Przyznano chyba nawet odszkodowanie ( chyba - coś mi się po

    Taki przypadek na pewno byl, ale nie udalo mi sie dotrzec w opisach
    do tego, jakie dowody mial gosc, ktoremu dali odszkodowanie...

    --
    Magda