  • 1. Data: 2005-08-16 13:05:07
    Temat: prawo do wizerunku i sobowtor
    Od: "fucker" <h...@w...com>

    Jeżeli jestem podobny do kogoś znanego, to czy mogę ubierać się podobnie
    i zachowywać tak jak on, a jak ludzie będą mnie za niego brać, to
    udawać, że nim jestem naprawdę? Jak do tego mają się przepisy prawa?
    Czy mogę np nakręcić film z sobowtórami sławnych aktorów?

  • 2. Data: 2005-08-16 17:58:26
    Temat: Re: prawo do wizerunku i sobowtor
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-16 15:05 fucker napisał(a):
    > Jeżeli jestem podobny do kogoś znanego, to czy mogę ubierać się podobnie
    > i zachowywać tak jak on, a jak ludzie będą mnie za niego brać, to
    > udawać, że nim jestem naprawdę? Jak do tego mają się przepisy prawa?

    Prawo niczego takiego nie zabrania.

    > Czy mogę np nakręcić film z sobowtórami sławnych aktorów?

    Owszem, ale pamiętaj, że nie możesz się podawać za taką osobę. Nie
    możesz np. rozdawać autografów w imieniu tej osoby.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 3. Data: 2005-08-16 18:02:37
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Prawo niczego takiego nie zabrania.

    > Owszem, ale pamiętaj, że nie możesz się podawać za taką osobę.

    Czy nie zauwazasz pewnej sprzecznosci w tym co napisales?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-08-16 18:41:14
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-08-16 20:02 rezist.com napisał(a):

    > Czy nie zauwazasz pewnej sprzecznosci w tym co napisales?

    Faktycznie. Uciekło mi część zdania "jak ludzie będą mnie za niego brać,
    to udawać, że nim jestem naprawdę". Przepraszam.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 5. Data: 2005-08-17 01:38:45
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:e15e3$4302334a$3eb3302e$10391@news.chello.pl,
    Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Faktycznie. Uciekło mi część zdania "jak ludzie będą mnie za niego
    > brać, to udawać, że nim jestem naprawdę". Przepraszam.
    > w.

    Zawsze, gdy wezmą Cie za tego kogoś mocno znanego i padnie pytanie - czy to
    pan XX, możesz odpowiedziec "nie potwierdzam i nie zaprzeczam" ;-)

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Pochodzenie od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.