  • Data: 2004-04-08 09:53:58
    Temat: Re: prawo autorskie cd
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c532i9$826$1@x2.presto.pl...

    > cd: czy można wraz z prawami majątkowymi przenieść prawo do wyłącznego
    > korzystania z utworu??

    Pytanie jet troche nieszczesliwie sformulowane. Prawo do korzystania z
    utworu (licencja) moze byc udzielone na wylacznosc, tylko dla jednego
    podmiotu, badz nie. Autorskie prawa majatkowe zapewniaja tworcy sylaczne
    prawo do korzystania z utworu i rozporzadzania na wszystkich polach
    eksploatacji. Jesli wiec przenosi prawa majatkowe, to w tym takze prawo do
    korzystania z utworu. Czy na wylacznosc - to zalezy od tresci umowy o
    przeniesieniu tych praw.
    Przeczytaj rozdzial 5 "Przejscie autorskich praw majatkowych" (art. 41-68)
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych - jest szereg kwestii, ktore
    powinno sie rozstrzygnac jasno w umowie, aby potem nie bylo nieporozumien.

    --
    pozdrawiam:-) Marek