  • 1. Data: 2004-04-08 07:41:26
    Temat: prawo autorskie cd
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    znów mam kilka wątpliwości dotyczących prawa autorskiego
    1. Czy autor ma prawo do publikacji swojego utworu (na własną "rękę")
    mimo iż została zawarta umowa o przeniesienie praw majątkowych
    dotyczących tego określonego pola eksploatacji? - przykład -
    zamieszczenie utworu w portofolio na stronie www
    2.czy dopuszczalny jest zapis dotyczący przeniesienia praw majątkowych
    na wszystkich znanych polach eksploatacji?
    3. czy wg Was konieczny jest zapis dotyczący ilości publikacji na danym
    polu?
    4. czy motywy z dzieł ludowych chronione jest prawem autorskim? - chodzi
    mi raczej o zaczerpnięte ( w całości) motywy występujące we "wzornictwie
    ludowym" np jakieś plecionki, charakterystyczny rodzaj zdobień. Sprawa
    dotyczy fragmentu który jest stworzony samodzielnie, ale mam obawy co do
    ewentualnych zbieżności z motywem który jest już wykorzystany przez
    jakiegoś twórcę.

    dzięki za pomoc

    z wyrazami szacunku
    i pozdrowieniami

    kot_bury

  • 2. Data: 2004-04-08 08:32:39
    Temat: Re: prawo autorskie cd
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Użytkownik kot_bury napisał:
> [...]
    > dotyczących tego określonego pola eksploatacji? - przykład -
    > zamieszczenie utworu w portofolio na stronie www

    cd: czy można wraz z prawami majątkowymi przenieść prawo do wyłącznego
    korzystania z utworu??

  • 3. Data: 2004-04-08 09:44:19
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dotyczących tego określonego pola eksploatacji? - przykład -
    > zamieszczenie utworu w portofolio na stronie www

    To zalezy od tresci umowy o przeniesienie praw autorskich.

    > 2.czy dopuszczalny jest zapis dotyczący przeniesienia praw majątkowych
    > na wszystkich znanych polach eksploatacji?

    Tak.

    > 3. czy wg Was konieczny jest zapis dotyczący ilości publikacji na danym
    > polu?

    Jesli to ma byc komercyjne wykorzystanie, to tworca dzialalby na swoja
    szkode. Ale w umowie mozna zawrzec takie zastrzezenie.

> [...]
    > dotyczy fragmentu który jest stworzony samodzielnie, ale mam obawy co do
    > ewentualnych zbieżności z motywem który jest już wykorzystany przez

    Jesli prawa autorskie juz wygasly, to na pewno nie jest.
    Mam tez watpliwosc, czy "motywy wzornictwa ludowego" w ogole sa chronione
    prawem autorskim, bowiem przedmiotem tego prawa jest "kazdy przejaw
    dzialalnosci tworczej o INDYWIDUALNYM (podkreslenie moje) charakterze,
    ustalony w jakiejkolwiek postaci". Najlepiej sprawdzic w odpowiednim
    stowarzyszeniu tworcow ludowych - jesli uwazaja ze akurat te fragmenty
    motywow sa chronione, trzeba dokonac analizy. "Zdalnie" nie za bardzo da
    sie odpowiedziec, bo trzeba chocby zobaczyc oryginal takiego fragmentu
    motywu i porownac z tym, co z nim zrobiono:-)

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 4. Data: 2004-04-08 09:53:58
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > cd: czy można wraz z prawami majątkowymi przenieść prawo do wyłącznego
    > korzystania z utworu??

    Pytanie jet troche nieszczesliwie sformulowane. Prawo do korzystania z
    utworu (licencja) moze byc udzielone na wylacznosc, tylko dla jednego
    podmiotu, badz nie. Autorskie prawa majatkowe zapewniaja tworcy sylaczne
    prawo do korzystania z utworu i rozporzadzania na wszystkich polach
    eksploatacji. Jesli wiec przenosi prawa majatkowe, to w tym takze prawo do
    korzystania z utworu. Czy na wylacznosc - to zalezy od tresci umowy o
    przeniesieniu tych praw.
    Przeczytaj rozdzial 5 "Przejscie autorskich praw majatkowych" (art. 41-68)
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych - jest szereg kwestii, ktore
    powinno sie rozstrzygnac jasno w umowie, aby potem nie bylo nieporozumien.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-04-08 10:40:53
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    > Pytanie jet troche nieszczesliwie sformulowane.
    tak - przyznaję ze skruchą - i serdecznie dziękuję za odpowiedź

    kot_bury

  • 6. Data: 2004-04-08 21:19:18
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Prefix w wiadomości <news:c536u0$2v0$1@atlantis.news.tpi.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Tak.

    Dodałbym, że pod warunkiem, że nie napiszesz "na wszystkich znanych
    polach eksploatacji" - zawsze jednak musisz je wymienić, nazwać.

    --
    Olgierd
    Zanim zapytasz [GDZIE] kliknij ---> http://jestem-leniem.tk

  • 7. Data: 2004-04-09 06:55:41
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Dodałbym, że pod warunkiem, że nie napiszesz "na wszystkich znanych
    > polach eksploatacji" - zawsze jednak musisz je wymienić, nazwać.

    Nie musisz nazwac, ale rzeczywiscie lepiej wymienic, aby potem nie bylo
    watpliwosci, czy dane pole eksploatacji bylo znane w momencie podpisywania
    umowy.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 8. Data: 2004-04-09 07:40:01