  • 1. Data: 2004-06-22 06:42:52
    Temat: prawo autorskie ?
    Od: kubel <l...@W...poczta.fm>

    Witam,

    Mam takie pytanie.
    Jest firma X, ktora produkuje produkt A.
    Firma X zleca przeprowadzanie badan naukowych, ktore wykazuja jakies
    pozytywne wlasciwosci produktu A
    Wyniki tych badan firma X publikuje na swojej stronie www.

    No i jest firma Y, ktora produkuje taki sam (bardzo podobny) produkt A'.

    Czy i w jaki sposób, firma Y może wykorzystać wyniki opublikowane przez
    firmę X, w swoich materiałach handlowych (np. na swojej stronie www) ?

    --
    pozdr
    Kuba

  • 2. Data: 2004-06-22 08:55:44
    Temat: Re: prawo autorskie ?
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Mam takie pytanie.
    : Jest firma X, ktora produkuje produkt A.
    : Firma X zleca przeprowadzanie badan naukowych, ktore wykazuja jakies
    : pozytywne wlasciwosci produktu A
    : Wyniki tych badan firma X publikuje na swojej stronie www.
    :
    : No i jest firma Y, ktora produkuje taki sam (bardzo podobny) produkt A'.

    Zauwaz tylko ze firma Y rowniez moze podabna rzecz wymyslec.
    Bardzo podony a taki sam to jest roznica.

    P.

  • 3. Data: 2004-06-22 10:48:11
    Od: kubel <l...@W...poczta.fm>

    Przemyslaw Rokicki wrote:

> [...]
    >
    > Zauwaz tylko ze firma Y rowniez moze podabna rzecz wymyslec.
    > Bardzo podony a taki sam to jest roznica.

    moze troche nie jasno sie wyrazilem
    produkty sa wlasciwie takie same
    tzn. istota ich dzialania sprowadza sie do tego samego

    to nie sa jakies kosmiczne technologie chronione patentami, wiec nie chodzi
    o to czy ktos komus cos ukradl

    chodzi tylko o mozliwosc wykorzystania opublikowanych wynikow badan
    naukowych, we wlasnych materialach handlowych

    wyobraz sobie, ze produkujesz takie kleczniki do siedzenia
    produkuje je duzo firm
    jedna z nich stwierdzila, ze zleci jakiemus instytutowi badanie, ktore ma
    dowiesz, ze kleczniki sa dobre dla kregoslupa

    no i ty chcesz teraz tez napisac, ze wedlug "takich a takich" badan
    kleczniki sa dobre dla kregoslupa

    mozesz, czy nie mozesz ?
    jezeli tak, to czy trzeba kogos zapytac o zgode ?

    --
    pozdr
    Kuba

  • 4. Data: 2004-06-24 15:03:46
    Od: "Fanatyk" <f...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "kubel" <l...@W...poczta.fm> napisal w wiadomosci
> [...]
    > kleczniki sa dobre dla kregoslupa
    >
    > mozesz, czy nie mozesz ?
    > jezeli tak, to czy trzeba kogos zapytac o zgode ?

    Wyrazam tylko swoja opinie, ale wydaje mi sie, ze jesli badania sa
    ogolnodostepne, to je po prostu cytujesz (podajesz zrodlo). Wtedy powinno
    byc ok. Ale jesli ta firma zlecila badania i ich wyniki sa dostepne tylko
    dla tej firmy i ona wykorzystuje je w swoich materialach i ty chcialbys tez
    je cytowac to chyba mozesz ale z podaniem precyzyjniejszego zrodla (badania
    przeprowadzone dla <tu nazwa tej firmy>).
    A najlepiej to po prostu zadzwonic do tego instytutu badz firmy i sie
    zapytac.

    F.