  • 1. Data: 2004-04-06 08:33:37
    Temat: prawo autorskie
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    mam pytanie dotyczące prawa autorskiego - czy wykorzystanie w projekcie
    plakatu (który będzie wydrukowany) postaci z kreskówki to "opracowanie"
    czy "cytat"? chodzi mi oczywiście o związek oryginał-projekt. Dodam iz
    ta postać z kreskówki występująca w projekcie jest inspirowana
    oryginałem (tzn wykorzystana została "kreska", nie ma tej postaci w tej
    konkretnej "pozie" w oryginale)

    dziękuję za odpowiedź

    i pozdrawiam

    kot_bury

  • 2. Data: 2004-04-06 10:38:56
    Temat: Re: prawo autorskie
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ta postać z kreskówki występująca w projekcie jest inspirowana
    > oryginałem (tzn wykorzystana została "kreska", nie ma tej postaci w tej

    Na pewno nie "cytat". Czy opracowanie - to zalezy od zakresu wykorzystania
    oryginalu.
    Istotny jest tez czas powstania oryginalu, tj. czy prawa autorskie nie
    wygasly.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-04-06 10:59:19
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    Czy opracowanie - to zalezy od zakresu wykorzystania
    > oryginalu.
    z oryginału została wykorzystana kreska (w stylu autora) i sama postać -
    która jest chroniona prawem autorskim (disney). ta postać jestużyta w
    projekcie 4 razy (zupełnie różne rysunki). W oryginale nie ma żadnego z
    tych rysunków.
    > Istotny jest tez czas powstania oryginalu, tj. czy prawa autorskie nie
    > wygasly.
    prawa majątkowe nie wygasły

    pozdrawiam

    kot_bury

  • 4. Data: 2004-04-06 12:23:02
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

> [...]
    wykorzystania
    > oryginalu.
    > Istotny jest tez czas powstania oryginalu, tj. czy prawa autorskie nie

    a po jakim czasie prawa autorskie wygasaja?

  • 5. Data: 2004-04-06 14:50:36
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

> [...]
    > która jest chroniona prawem autorskim (disney). ta postać jestużyta w
    > projekcie 4 razy (zupełnie różne rysunki). W oryginale nie ma żadnego z

    Disney bardzo chroni swoje postacie. Po pierwsze korzystanie z ich
    wizerunkow kosztuje majatek a po drugie jest obwarowane bardzo
    restrykcyjnymi zasadami (na jakim tle, w jakich sytuacjach, itd) lacznie z
    tym, ze nie mozna uzywac innych 'ujec' niz stworzone prze studio Disneya.
    Wiec po pierwsze lamiesz wszystkie te zasady a po drugie lamiesz prawo
    licencyjne. Wiec - odradzam :-)
    pzdr
    MM

  • 6. Data: 2004-04-06 15:25:40
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

> [...]
    > tym, ze nie mozna uzywac innych 'ujec' niz stworzone prze studio Disneya.
    > Wiec po pierwsze lamiesz wszystkie te zasady a po drugie lamiesz prawo

    widze sprzecznosc z tym co prefix powiedzial :-)

  • 7. Data: 2004-04-06 23:08:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c4u7fb$89a$1@inews.gazeta.pl>, Przemyslaw Rokicki wrote:
    > wykorzystania
    > a po jakim czasie prawa autorskie wygasaja?

    70 lat od smierci tworcy

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-04-07 10:13:03
    Od: kot_bury <k...@o...pl>

    dziękuję wszystkim za odpowiedzi

    pozdrowienia

    kot_bury

  • 9. Data: 2004-04-07 10:55:22
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com>

    > 70 lat od smierci tworcy

    Disney ?

  • 10. Data: 2004-04-07 14:57:37
    Od: "Michał Mokosa" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <biuro(wycinamy)@love(myslnik)office(wycinamy).com> napisał w wiadomości

    Disneya.

    > widze sprzecznosc z tym co prefix powiedzial :-)

    Nie wiem jak jest w przypadku innych 'opracowan'. Wiem, ze Disney (firma,
    nie Walt :-)) nie zna takiego pojecia :-)) U nich uzycie ich postaci jest
    zawsze zwiazane z licencja. I jak nie wyraza zgody, to nie mozesz ich
    'opracowywac' :-)
    pzdr
    M.