    From: "Bax" <b...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawo a negatyw ???
    Date: Fri, 18 Oct 2002 11:49:14 +0200

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:aooliv$a1q$1@news.tpi.pl...

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    > dostarcza

    > Umowy informatykow z firmami z zalozenia sa pisemne, poniewaz wartosc
    > transakcji tego wymaga.

    Od jakiej wartości umowy MUSZĄ być zawierane w formie pisemnej?

    > Umowa konsumenta z zakladem uslugowym zwykle ma forme ustna.

    I co jest przedmiotem tej umowy? Czy w cenniku jest informacja o
    negatywach? Bo ja zwykle tam widze np. "zdjęcia dowodowe - 4 odbitki 20
    zł". Zwykle płaci się za odbitki, za produkt końcowy, a materiały
    zużywane do wywiązania się z umowy nie muszą być dostarczane (chyba, że
    umowa WYRAŹNIE stwierdza co innego). Negatyw użyty do wywiązania się z
    umowy jest nadal własnością fotografa.

    Gdy zawieram umowę na napisanie programu to mam dostarczyć gotowy
    program a nie źródła + system operacyjny + narzędzia progarmistyczne???
    Gdy maluję komuś pokój to muszę oddać pędzle???

    Pozdrawiam,
    Krzysztof