  • Data: 2019-05-24 21:46:02
    Temat: Re: prawa dwa
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.05.2019 o 21:10, Sonn pisze:

    > Ale jest też coś takiego jak np. warunek zastrzegający i zasada swobody
    > kształtowania umów.

    Ale to zupełnie co innego, niż "Kościelne przepisy dotyczące sprzedaży
    działek uznawane są przez sądy powszechne."

    Chyba że przez analogię napiszesz, że w wyniku sprzedaży działki przez
    starego Gozdowskiego córce ciotki Greglakowej "Prawa Gozdowskiego
    dotyczące sprzedaży działek są uznawane przez sądy powszechne".

    > Jeśli więc strony w umowie sprzedaży zawrą sobie
    > zastrzeżenie, że warunki transakcji muszą spełniać wymogi prawa
    > kanonicznego, to niby dlaczego sąd miałby tego nie honorować?

    Jak wyżej. Nie znaczy to że sądy uznają prawa kościelne. Dlatego byłem
    ciekawy uzasadnienia - bo być może twój trop jest prawidłowy - należy
    czytać dalej niż sentencja;)

    Shrek