  • 1. Data: 2003-02-07 09:44:02
    Temat: prawa autorski
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie, czy pisząc artykuł do gazety za odpowiednią
    gratyfikację pieniężną i wykorzystując do napisania artykułu
    literaturę, której spis zamieszczam na końcu muszę uzyskać
    zgodę autorów literatury na wykorzystanie (oczywiście przy założeniu
    że nie zamieszczam cytatów z innych prac). Mnie się wydaje, że nie
    ale pytam dla pewności.

    Drugie pytanie. Jeżeli artykuł zostanie napisany pod wordem z
    wykorzystaniem do grafiki np. Corela, to rozumiem, że muszę mieć
    legalną wersję tego oprogramowania. Czy jako osoba prywatna
    mogę skorzystać z oprogramowania na którym pracuję w firmie,
    oczywiście za zgodą władz firmy.
    Za wszelkie porady z góry dziękuje.

    Pozdrawiam

    Darek

  • 2. Data: 2003-02-07 10:47:07
    Temat: Re: prawa autorski
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zgodę autorów literatury na wykorzystanie (oczywiście przy założeniu
    > że nie zamieszczam cytatów z innych prac). Mnie się wydaje, że nie
    Nie, nie musisz. Prawo autorskie przewiduje nawet "prawo cytatu", jeśli
    zacytowany fragmencik jest minimalny.
    Bardziej mnie zastanawia, kto Ci w gazecie przepuści artykuł z obszernym
    spisem literatury ;)

> [...]
    > legalną wersję tego oprogramowania. Czy jako osoba prywatna
    > mogę skorzystać z oprogramowania na którym pracuję w firmie,

    Jeśli robisz to w pracy, na legalnym sprzęcie, to wszystko jest ok.
    Licencja jest udzielana ew. na ilość miejsc, czyli na ilość komputerów,
    które wykorzystują dany program, a nie na konkretne osoby i to do tego
    wykonujące zadania dla pracodawcy. Gdyby było inaczej, po każdym zwolnieniu
    jednego pracownika a przyjęciu nowego firma musiałaby kupować nową licencję.

    Pozdrawiam,
    Marta

  • 3. Data: 2003-02-07 11:33:41
    Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej mnie zastanawia, kto Ci w gazecie przepuści artykuł z obszernym
    > spisem literatury ;)

    W gazecie moze nie, ale jesli artykul pisany byl do magazynu
    popularnonaukowego lub naukowego, to wowczas bibliografia jest wrecz
    koniecznoscia a osoba piszaca taki tekst powinna takze umiec sporzadzic spis
    takiej literatury.

    Pozdrawiam

    Marzenna Kielan
    www.cichlidpress.pl