    From: Kapsel <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: praktykant
    Date: Thu, 20 Nov 2008 20:52:49 +0100

    Thu, 20 Nov 2008 20:21:35 +0100, pawelj napisał(a):

    > Jednak po xx latach innej pracy wcale mnie nie dziwi tamto podejście
    > szefowej. Jest pracownik - nie ma co robić to niech robi to co musiałby
    > zrobić ktoś inny za dodatkową opłatą.

    Ale tak abstrahując od samego prawa - czy nie zauważasz tutaj chamskiego
    wykorzystywania sytuacji przez pracodawcę?

    Praktyki i staże najczęściej są bezpłatne, lub bardzo tanie dla pracodawcy.
    Ale mają takie założenie, że praktykant/stażysta ma się czegoś nauczyć. W
    swoim zawodzie nauczyć. Jeśli nie poszedł na praktyki na sprzątacza, to
    mnie się to kłóci z założeniem tego typu stanowisk.

    Kolega w technikum na praktykach poszedł do jakiejś kopalni, mięli się
    uczyć czegoś z elekroniki i informatyki a całe dnie czyścili wózki z rdzy.
    Gówno się w ten sposób nauczyli, ale faktycznie firma miała darmowych
    niewolników do roboty.

    Między innymi przez to teraz sporo pracodawców ignoruje fakt, że ktoś
    ukończył staż czy praktyki, bo powszechnie wiadomo jaki jest ich poziom w
    większości przypadków. Efektem tego cała ta zabawa nie ma sensu!

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net