  • 1. Data: 2003-10-01 18:59:40
    Temat: pożyczka pieniędzy "na gębe", dużych pieniędzy
    Od: "traliński" <n...@b...stać>

    tata wraz z kolegą pożyczył wywalonemu od nich z pracy facetowi coś koło
    40tyś zł, taty częśc to koło 20 tyś i nie wzieli żadnego papierka na to.
    babcia żony faceta któremu to pożyczyli mieszka obok mnie. kiedyś jak do
    neij wchodizła ta babka to mama poprosiłą ją do siebie i chciała jakoś
    słownie coś powiedzieć aby oddała te pieniądze (miały być one na interes
    jakiś, oni mieli dostawać część zysków), najmocniejsze wyrażenie to tylko
    złodziejka. po kilku dniach przyszedł list od sąsiadki gdzie oczernia mamę
    (nie używa słów uznanych za brzydkie) i napisała "jak pożyczyli pieniądze to
    oddadzą" i to jest jedyna rzecz na paiperze móiąca, że pożyczyliśmy im
    pieniądze.

    czy można jakoś te pieniąze odzyskać? nei ma żadnego potwierdzenia pożyczki
    tych pieniędzy, tylko ten list

  • 2. Data: 2003-10-01 19:30:10
    Temat: Re: pożyczka pieniędzy "na gębe", dużych pieniędzy
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    Użytkownik "traliński" <n...@b...stać> napisał w wiadomości

    > czy można jakoś te pieniąze odzyskać? nei ma żadnego potwierdzenia
    pożyczki
    > tych pieniędzy, tylko ten list

    Niech wyślą list polecony w którym domagają sie spłaty owej pożyczki [niech
    wymienią kwotę] i wyznaczą jakiś termin odpowiedzi na owe pismo. Może facet
    się na to złapie i im odpisze - wtedy też będą mieć dowód, że pożyczył od
    nich taką kwotę.

    Swoją drogą jak można pożyczyć komuś taką kasę "na gębę"? Powyżej 500zl
    powinno się sporządzać umowę na piśmie dla celów dowodowych.Ech...

    HaNkA

  • 3. Data: 2003-10-01 20:21:35
    Od: "traliński" <n...@b...stać>

    Wisz, to byli jedni z lepszych przyjaciół z pracy. mieli wspólny "biznes"
    zrobić.

    --
    Pozdrawiam Wojtek
    Użytkownik X6(zadowolony)

  • 4. Data: 2003-10-01 20:22:07
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > czy można jakoś te pieniąze odzyskać? nei ma żadnego potwierdzenia
    pożyczki
    > tych pieniędzy, tylko ten list

    Nie, no rece mi opadaja. Prosze powiedz ze to jest zart, bo chyba zupelnie
    sie zalamie.

    Sebasto

  • 5. Data: 2003-10-01 20:26:17
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]interia.pl>

    > Wisz, to byli jedni z lepszych przyjaciół z pracy. mieli wspólny "biznes"
    > zrobić.

    Jak to mówią Anglicy "lend your money and lose your friend"

    HaNkA

  • 6. Data: 2003-10-01 20:56:23
    Od: "traliński" <n...@b...stać>

    Chciał bym aby to był żart :( wiesz jak to z przyjacielami. tak jak Hania
    napisała pożycz pieniądze i strać przyjaciela. jeszcze inne ciekawsze numrty
    z nimi były. np rachunek za komorke na 900zł bo mysleli ze "bogacze"
    zapłacą, ale nie zapłacili i ten sk****n zapłacił. a teraz siostra chce
    sobie kupic mieszkanie i jakby te 20 tyś odzyskać to by sie na mieszkanie
    dało a mi jakiegoś laptopka :)

  • 7. Data: 2003-10-01 23:02:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Oct 2003, HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    >+ > mieli wspólny "biznes" zrobić.
    >+
    >+ Jak to mówią Anglicy "lend your money and lose your friend"

    ...w starożytności mawiali "a weźmij zastaw jego..." (Salomon)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-10-02 06:45:23
    Od: "mer" <b...@w...de>

    Użytkownik "traliński" <n...@b...stać> napisał w wiadomości
    > Wisz, to byli jedni z lepszych przyjaciół z pracy. mieli wspólny "biznes"
    > zrobić.

    A to to ma wspólnego z dawaniem pieniędzy bez pokwitowania???

    Takie sytuacje po raz kolejny przekonują mnie, że nie ma sensu walczyć z żadnymi
    oszustami i
    ostrzegać przed nimi, bo jest pewien (spory) odsetek ludzi, którzy nie mogą żyć bez
    straty. Jeżeli
    nie trafi na nich żaden oszust to przynajmniej coś zgubią.
    Są na świecie daltoniści, cykliści, komuniści, leworęczni i są też oszustofile.

    mer

  • 9. Data: 2003-10-02 09:36:50
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Zrob tak jak pisze Hania. Ale moze nie od razu poleconym bo sie facet
    wystraszy.. Ludzie roznie reaguja
    na polecone.. ;-)). Tobie wystarczy zeby potwierdzil ci na pismie ze te
    pieniadze pozyczyl. NIE MUSI byc
    doslownie: "tak, potwierdzam ...itp.". Wystarczy jesli napisze np cos
    takiego "Sluchaj Franek, obiecuje
    ze oddam ci te 20 tys ale nie teraz bo nie mam." ;-)). To jest wspanialy
    dowod!

    Jak nie odpisze to wyslij poleconym.

    Sproboj takze porozmawiac z nim przy swiadkach tak zeby sam powiedzial ile
    pozyczyl. Pozniej spisz protokol
    z data i podpisami swiadkow w ktorym swiadkowie powiedza co uslyszeli. To
    tez bedzie jakis dowod.

    Tylko nie nekaj zbyt mocno bo sie przestraszy i nie pisnie slowa.
    Zbieraj wszelkie dowody ktore swiadcza o tym ze pozyczyl pieniadze (jaka
    kwote).

  • 10. Data: 2003-10-02 09:52:23
    Temat: Re: pożyczka pieniędzy
    Od: "jarek" <j...@N...gazeta.pl>

    Czy potwierdzenie przelewu (jako pożyczka) może być dowodem?