  • 1. Data: 2003-10-01 18:23:14
    Temat: Groźby providera
    Od: "DAR" <d...@g...pl>

    Wysłałem email do mojego dostawcy internetu, firmy Interserw o poniższej
    treści i odzwierciedlający stan mojego połaczenia:

    "Informuje, że od sierpnia tego roku znacząco spadł mi transfer na łączu
    internetowym w porównaniu do okresu wcześniejszego. Dotyczy to zarówno
    usług
    p2p, FTP ale także podstawowej obsługi www.
    (bardzo długi czas ładowania stron nawet z popularnych serwerów).
    Proszę o wyjaśnienie sytuacji i informację czy ulegnie to korzystnej
    zmianie."
    W odpowiedzi otrzymałem: email 2003/09/29 10:22:28

    "W odpowiedzi na Pana pismo, informujemy , że sposób korzystania przez
    Pana z
    naszego łącza powoduje zakłócenia w sieci. Zmusiło nas to do nałożenia
    pewnych ograniczeń .
    Patrząc na Pana statystykę ruchu widzimy że nie odniosło to skutku ;"

    email 2003/09/29 10:36:28

    "Oto statystyka ruchu ostatnich miesięcy:
    ściągnięte wysłane
    28wrzesień 8.2GB 7.9GB
    sierpień 12.5GB 11.9GB
    lipiec 13.7GB 12.1GB
    czerwiec 12.4GB 12.2GB
    maj 10.7GB 13.3Gb

    Jezeli nie zmieni Pan sposobu korzystania z łącza bedziemy zmuszeni
    rozwiązać umowę , gdyż wpływa on niekorzystnie na obsługę pozostałych
    użytkowników sieci."

    Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? W umowie abonenckiej nie
    mam określonych parametrów łącza. Podano mi stronę z aktualnym
    regulaminem http://karpaty.pl/regulamin.htm chociaż bardziej pasowałby
    http://interserv.net.pl/regulamin.html.

    Czy nałożenie na moje łącze ograniczeń nie jest zmianą warunków umowy?
    Używam programu emule a komputer włączony jest całą dobę. Transfer nie
    przekracza 3kB/s w jedną i drugą stronę. Czy jest to niezgodne z
    regulaminem? To pierwsza moja korespondencja z providerem. Nie
    wiedziałem, że moje poczynania w tak znaczący sposób zakłócają pracę
    sieci. Jestem gotowy do natychmiastowejrezygnacji, ale umowa wymusza
    na mnie 3 miesięczny okres wypowiedzeniabądź ekwiwalent pieniężny.
    Jednocześnie obecna sytuacjaumożliwia mi korzystanie z internetu na
    tragicznie niskim poziomie.Na innej grupie poradzono mi, żebym ustawił
    program p2p bez ograniczeń to może sami ze mnie zrezygnują.Czy to jest
    metoda? Denerwuje mnie też fakt opłaty za usługę w pełnym wymiarze za
    miesiąc sierpień i wrzesień gdzie prawie ni dało się normalnie otwierać
    stron.
    Obecnie do kilku razy dziennie sygnalizuje mi odłączenie kabla.
    Wcześniej tegonie było. Presja?

    Jeżeli ktoś mógłby udzielić mi porady, byłbym bardzo wdzięczny :)

    Co dalej czynić?

    DAR

    --
    " ...najefektywniejszą metodą zostania
    mistrzem jest naśladowanie stylu myślenia

  • 2. Data: 2003-10-01 18:35:25
    Temat: Re: Groźby providera
    Od: "Marcin" <m...@w...pl>

    "DAR" <d...@g...pl> napisa?
    [..]
    > U?ywam programu emule a komputer w??czony jest ca?? dob?.
    [..]

    ja bym si? na twoim nie chwali? oficjalnie osio?kiem. Jest powszechnie
    wiadomo do czego tem program s?uzy.

    pozdrowionko
    Marcin

  • 3. Data: 2003-10-01 18:46:21
    Temat: Re: GroĽby providera
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Twój przedpiścca to kolejny "ściągacz" od P2P.:-)

  • 4. Data: 2003-10-01 19:28:35
    Od: "DAR" <d...@g...pl>

    Zaczynam rozumieć prawo. Kalemu zabić to Kali też zabić.
    Dzięki za pomoc :)

    DAR

  • 5. Data: 2003-10-02 06:21:14
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał

    > Twój przedpiścca to kolejny "ściągacz" od P2P.:-)

    Jaki tam "ściągacz"? 3kB/s? Bez przesady...
    T.

  • 6. Data: 2003-10-02 06:55:34
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >Jaki tam "ściągacz"? 3kB/s? Bez przesady...
    Po przyblokowaniu.:-)))
    A wcześniej?
    Po prostu użytkownicy systemów P2P często myślą jak ci kierowcy, którzy
    uważają, że cała droga należy wyłącznie do nich a Kodeks Drogowy to
    głupie ich ograniczanie.

  • 7. Data: 2003-10-02 07:45:06
    Temat: Odp: Groźby providera
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    co dostawcę obchodzi co ciągnie i ile ?
    pisze że p2p no i co z tego?
    a gdyby sobie włączył internetowe radio na 128k?
    też nie można?
    to powoduje zakłócenie łącza? proszę nie być smiesznym.
    jeżeli łącze ma parametry np 512k to znaczy że można non stop 512 i basta.
    ew wczesniej należy zastrzec że lącze nie nadaje się do użytku w normalnym
    zakresie.
    tak to jest z dostawcami netu z reguły banda złodzieji
    u mnie na dzielnicy też tacy byli
    1M podzielli na 100 kompów i uważali że jest dobrze.
    tylko ci niedobrzy kazowcy........a net własciwie syf.
    skończyli smutno ludzie się skrzyknęli i zostali usunięci z dzielnicy kable
    sprzęt i inne poszło won.
    teraz jest nowy dostawca i nie ma już złych kaazowców. jakos można to
    zrobić.
    tylko trochę przyzwoitosci ze strony dostawcy.

    Użytkownik DAR <d...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:blf60b$b7c$...@i...gazeta.pl...

  • 8. Data: 2003-10-02 09:13:12
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

> [...]

    > Po prostu użytkownicy systemów P2P często myślą jak ci kierowcy, którzy
    > uważają, że cała droga należy wyłącznie do nich a Kodeks Drogowy to

    Tak, w istocie, co do tych 3kB to niedokładnie to zrozumiałem.
    Ale i tak miesięczna wartość DL&UL nie robi specjalnego wrażenia (to razem
    jakieś 23 GB/m-c; ja mam mniej więcej 40, i to bez p2p).
    Problemem może nie jest samo używanie p2p (choć rzeczywiście zamula ono
    sieć), co raczej - tak mniemam - polityka providera, który pod zapewne dość
    wąskie łącze podpina niesamowicie wielką liczbę użytkowników. Nawet
    najlepszy kodeks drogowy nie pomoże, jeżeli na drodze będzie więcej
    samochodów niż powierzchni:)
    T.

  • 9. Data: 2003-10-02 09:17:29
    Temat: Re: GroĄby providera
    Od: "Leo" <l...@p...onet.pl>

    > Po prostu użytkownicy systemów P2P często myślą jak ci kierowcy,
    > którzy uważają, że cała droga należy wyłącznie do nich a Kodeks
    > Drogowy to głupie ich ograniczanie.
    chwila chwila - nie porównywałbym tego tak, jeżli płacę za np 200 Kb bez
    limitu ilości przesłanych danych to mam zamiar to 200 Kb wykorzystać w taki
    sposób jak chcę czyli np P2P, jeżeli oczywiście nie ma zastrzeżeń w umowie
    dotyczących używania takiego typu programów (jeżeli są to po prostu
    rezygnuję z takiego dostawcy). Nie rozumiem dlaczego miałbym tego nie robić.
    Jeżeli chodzi o porównania to bardziej pasuje mi do np kupienia sobie
    garażu - czy też miejsca parkingowego na którym można stawiać samochód tylko
    w określonych godzinach - np między 22 - a 5 rano - bo... przecież każdy
    chciałby sobie zaparkować .....
    Pozdrawiam
    LM

  • 10. Data: 2003-10-02 09:35:08
    Od: "Kathrin" <k...@g...pl>

    "DAR" schrieb im Newsbeitrag

    > Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem? W umowie abonenckiej nie
    > mam określonych parametrów łącza. Podano mi stronę z aktualnym
> [...]

    Jezeli w umowie nie ma danych dot. dozwolego przesylu danych to dostawca nie
    ma podstaw do opisanego przez Ciebie postepowania. Masz mozliwosc
    korzystania z lacza o takiej przepustowosci jaka provider Ci udostepnia. Nie
    ma znaczenia czy uzywasz p2p - bo nie jest to zaden dowod na "nieodpowiednie
    zachowanie". Tak wiec sadze, iz Panowie nie maja jakiegokolwiek pojecia i
    mysla, iz trafili na biednego osiolka. Niestety jezeli w umowie nie masz
    okreslonej przepustowosci lacza - trudno tez Ci bedzie domagac sie, aby
    transfer wrocil do poprzedniego stanu.
    Pozdrawiam
    Kathrin