    From: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pozbawienie praw rodzicielskich
    Date: Mon, 6 May 2002 16:11:34 +0200

    On Mon, 6 May 2002, Klaudia Zybert wrote:

    > Pomimo ograniczenia praw rodzicielskich mojej matce, ona nie daje mi wciąż

    Przecież jeśli masz 20 lat, twoja matka nie sprawuje już nad tobą władzy
    rodzicielskiej. Ochrony możesz poszukiwać na drodze art. 24 KC.

    > I jeszcze jedna sprawa. Słyszałam, że dziecko jest zobowiązane do płacenia
    > alimentów rodzicom na ich starość. Ponoć _ograniczenie_ praw nie zwalnia od

    Nawet odebranie nie zwalnia (alimentacja nie jest składnikiem władzy
    rodzicielskiej). Zwalnia tylko ustanie pokrewieństwa takie jak przy
    przysposobieniu.

    Natomiast nie ma obowiązku, a tylko ewentualność - jeśli rodzice popadną w
    niedostatek.

    > No i pytanie: czy będąc osobą pełnoletnią mogę jeszcze pozbawić rodzica
    > praw? No i jak to jest z tymi alimentami?

    Nie ma czego pozbawiać.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)