  • Data: 2002-05-06 07:10:32
    Temat: pozbawienie praw rodzicielskich
    Od: "Klaudia Zybert" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Pomimo ograniczenia praw rodzicielskich mojej matce, ona nie daje mi wciąż
    spokoju. Zatruwa obraźliwymi i wulgarnymi telefonami moje życie i wszystkich
    moich znajomych. Mam już 20 lat i miałam nadzieję, że w końcu da mi spokój.
    Niestety. Już nie wytrzymuję psychicznie, nie mogę się uczyć. Nie chcę mieć
    po prostu z nią nic wspólnego.
    5 lat temu sąd ograniczył jej prawa rodzicielskie. Chciał ją pozbawić
    całkowicie, ale ojciec się sprzeciwił :o(
    Wiem, że nawet całkowite pozbawienie jej praw nie sprawi, że przestanie
    dzwonić, ale da mi duży komfort psychiczny.
    I jeszcze jedna sprawa. Słyszałam, że dziecko jest zobowiązane do płacenia
    alimentów rodzicom na ich starość. Ponoć _ograniczenie_ praw nie zwalnia od
    tego obowiązku. Ja nie wymagam teraz od matki alimentów, ale boję się, że
    ona będzie mnie chciała w ten sposób wykorzystać.
    No i pytanie: czy będąc osobą pełnoletnią mogę jeszcze pozbawić rodzica
    praw? No i jak to jest z tymi alimentami?
    Będę wdzięczna za pomoc.
    Pozdrawiam.
    Klaudia