    From: "pmlb" <p...@d...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potrącenie a odszkodowanie.
    Date: Thu, 4 Feb 2010 01:01:52 -0000

    > niestety zauwazyłem, ze bardzo tendencyjnie pociałes cytaty - nie
    > odniosłes
    > sie do waznych kwestii, dlatego bede powtarzał.

    Bo sie nieczytelnie robi...

    > Po pierwsze miałes podac, ile przejechałes w zyciu km.

    Bardzo duzo.

    > Po drugie juz drugi raz powtarzasz teze o sciganiu - kazdy słyszał - nie
    > nasza wina, ze tylko tobie sie spodobała.

    Nie rozumiem, jak to nie "nasza" wina czy "wasza" nie wiem jak to nazwac by
    kogos nie urazic.
    Dsotosowujesz sie do ogolu, prawda, nie wazne czy ogol jest debilny czy nie
    , wazne by sie nie wychylic... prawda?

    > Po trzecie znaki wcale nie sa tak interpretowane. Wystarczy obecnie
    > wyjechac na drogi - niby znaki mowia, ze 90 a ludzie jezdza wolniej. A
    > czasem szybciej.

    Jakos z tresci tu zamieczanych caly czas pisza: jest 90 to jade 90 bo mi
    wolno:)

    > wypadki powoduja ludzie, wiec nie mozna porownac ilosci autostrad?

    Naturalnie, ze nie! Jesli nie ma autostrad to dlaczego jezdzi sie po drogach
    zwyklych jak po autostradach narazajac siebie i innych... to juz nie glupota
    to debilizm!

    > no i gratuluje.
    > ztylko plis, blisko prawej krawedzi, bo blokujesz ruch.

    Blokuje? Czy ja napisalem, ze stoje?
    Poza tym czy ja ci zabraniam wyprzedzic?
    A dlaczego mam blisko krawedzi jechac i kogos jeszcze potracic, bo ty chcesz
    jechac 70km/h?

    > Musisz zrozumiec jedna rzecz - całego ryzyka z zycia nie wyeliminujesz.

    Oczywiscie,z e nie, ale moge go zmniejszyc.

    > Ile widziałes tych awarii układu jezdnego? Jak sie boisz awarii, to dbaj o
    > auto, a nie zwalniaj. Jak walniesz w drzewo jadac 70 to tez zginiesz.

    Czytasz ze zrozumieniem? Napisalem ci, ze przy dzewach nie pojade 90km/h z
    roznych wzgledow awarie byly tylko jednym z przykadow, poza tym mi sie
    jeszcze nie wydarzyl;a ale jestes pewny, ze tobie sie nie wydarzy?

    > Najsmieszniejsze jest, ze prawdopodobienstwo tego o czym piszesz jest
    > pewnie miejsze niz prawdopodobienstwo smieci z powodu błedu lekarza. A
    > jednak nie chodzenia do lekarza nie postulujesz.

    Mam ci poakzac statystyki polskich drog?
    Wg. pewnego madrego (nie pamietam nazwiska, ale w jakies stacji tv wystapil)
    za 5 lat w Polsce nie bedzie rodziny w ktorej kos nie doznal uszczerbku na
    zdrowu lub smierci w wyniuku wypadku drogowego!!!!

    > Ale osób jezdzacych 60km/h dlatego, ze obok drogi stoi drzewo to ja w
    > zyciu
    > nie spotkałem.

    No widzisz...Przyjedz do UK zobaczysz...
    Tak sie sklada, ze dla angoli zycie jest cenniejsze niz 90km/h.
    No ale to juz sposob rozumania indywidualnego.

    > i to wszystko nie bedzie miało zadnego znaczenia, jak jakac 120 km.h
    > wypierdzielisz w jakies inne auto, tudziez w jakiegos jadacego TIRa.
    > Powiem ci szczerze - z twoim swiatopogladem trzymałbym sie zdecydowanie od
    > autostrad z daleka.

    Oczywiscie, ze tak, nie napisalem nic takiego, ze jak wpadniesz pod TIRa
    itp.
    Napisalem jedynie, ze przy autostradzie nie ma dzew.
    Jadac autostrada tez widzisz musisz miec caly czas zachowana szczegolna
    ostroznosc... niedawno kierowca z Polski prprzez brak zachowania szczegolnej
    sotroznosci na drodze 2-pasmowej zabil ludzi... Tez mu sie wydawalo, ze to
    2-pasmowka, wiec mozna sie rozluznic...
    Na autostradzie kikla miesiecy temu byl glosny wyapdek, kierowca TIRa z
    Rumuni lub Bulgari (nie pamietam) a moze z Wegier... tez nie zachowal
    szczegolnej ostroznosci na autostradzie wlasnie, nie zauwazyl, ze ciezarowka
    przed nim zwolnila i zmiarzdzyl osobowke.

    > To ja nie wiem, skad te wypadki smiertelne na autostradach...

    Przy 120 km/h? owszem zdarzy sie, ale w wiekszosci przypadkow kolizje na
    autostradach koncza sie kasacja pojazdu nie czlowieka.

    > ej no, to ty mowisz, ze pojedziesz 50, nie ja...

    Ja ci napiaslem, ze z w zaleznosci od warunkow. Caly czas o tym pisze.

    > znaki drogowe o twoim wyolbrzymianiu?
    > Nie znam...

    Nie znasz zanlow informujacych o szkole w okolicy?
    To jak ty czytasz znaki?

    > Jasne.
    > Przypominam tylko, ze w twoim mniemaniu to ryzykowanie zyciem i szalencza
    > jazda to 80 na prostej drodze przy ktorej rosna drzewa.

    No i zeszles z predkoscia z 90 do 80?:)))
    A z przeciwka nik nie daje 80? Jhak daje i np. wyprzedza, bo ktos jedzie
    60km/h to masz juz cieplo w porach i smierc w oczach, wa wszystko dlatego,
    ze jedziesz 80 i on tez... jak bys jechal 60 ... zdazyl bys zareagowac a
    tak... przykro mi - kolejen statystyki... Bo sie komus spieszylo i mozna
    bylo jechac 80....

    > no wlasnie.
    > A ty masz postulaty rodem wziete z filmu fantasy.
    > I podobnez argumenty.

    Czlowieku, z zycia!
    Zycie jest dla mnie o miliardy razy bardziej cenniejsze niz jazda 90km/h
    wsrod dzew...
    No ale tym sie roznimy, ty cenisz sobie szybka smierc i ryzyko a ja swoje
    zycie.
    Daj mi jeden powod (poza medycznymi i wyjatkowymi) do jazdy 90km/h wsrod
    dzew? Jeden powod?

    > popelniasz podstawowy blad - jezeli ktos wyskakuje z dachu i sie zabija,
    > to nie jest wina osoby ktora zbudowała dom, czy osoby ktora zbudowała
    > chodnik tylko osoby wyskakujacej.

    Czy kiedykolwiek ktos oskarzyl producenta samochodu za wypadek?

    > Po to wlasnie opisano pewne zasady mowiace o tym, ze droga słuzy do jazdy
    > samochodami, ze pieszy wchodzac na droge musi sie trzymac pewnych zasad
    > itd.

    Nie tylko pieszy ale szczegolnie kierujacy pojazdem.
    Porownaj ile jest zapisow dotyczacych poruszania sie pieszego a ile
    kierowcy? Widzisz ta roznice?

    > pograzasz sie.
    > Ja ciebie idiota nie nazwałem, ty mnie tak.
    > Nawet nie masz honoru przeprosic, tylko znowu brniesz w jakies wynurzenia.

    Po prostu nie pamietam.

    > nie chodzi o to, zeby ci zalezało.
    > Chodzi tylko o to, ze jak jedziesz autostrada i widzisz auto jadace w
    > przyciwnym kierunku po twoim pasie - pomyslisz - debil, jak zobaczysz dwa
    > auta - pomyslisz, dwa debile.
    > Ale jak wszyscy jada w inna strone co ty, to co pomyslisz?

    Spoko, to teraz ja odwroce:)
    Siedzis wsrod ludzi i kazdy z nich mowi, ze 2+2 to 5 a ty, ze 4 jak sadzisz
    kto bedzie pojebany w tej grupie?
    Kto bedzie sie pukal w czolo?

    > mysle ze w gole powinienes zrezygnowac z samochodu.
    > Niestety prawda jest taka, ze nawet trzymajac sie tych swoich zasad i tak
    > jest szansa ze kiedys kogos zabijesz.

    Tego niestety nigdy sie nie wyeliminuje, ale zawsze moizna i nalezy to
    zmniejszac to ryzyko.