  • Data: 2004-06-22 22:14:37
    Temat: Re: pomylkowa druga wyplata - zwrot ?
    Od: "kyzio" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cba4hm$pbe$1@news.onet.pl...
    > Czegoś tu nie rozumię. W poprzednich postach twierdziles, że jestem
    oszustem, a powyżej już nie.
    > Dlaczego tak nagle zmieniles zdanie ?

    Z całą stanowczością należy wykluczyć możliwość kwalifikacji tej sytuacji
    jako oszustwa (kk286)
    i to niezależnie od tego czy te pieniądze są nadal na rachunku czy zostały
    rozdysponowane przez
    posiadacza rachunku.
    Nie widzę również możliwości jakiejkolwiek innej karnej kwalifikacji takiego
    zachowania.
    Zagadnienie jest czysto cywilne i uregulowane w kc 405-414.

    > więc mogę spokojnie czekać, aż pozwoli mi pisemnie wyjść z pracy ? :)

    > a nie przypadkiem 408 ? (jak już zaczalem czytać te przepisy to cos
    takiego znalazlem)

    408 - raczej nie, bo przez nakłady konieczne rozumie się takie, które są
    niezbędne
    do utrzymania rzeczy w stanie zdatnym do użytku.
    Pracodawca powinien się zachować zgodnie z dyspozycją z kc354.2
    Moim zdaniem odpowiada również za szkodę na zasadach ogólnych - 415 kc
    W tym wypadku pracodawca poprzez swoje nieprawidłowe i zawinione zachowanie
    spowodował, że pracownik stał się jego dłużnikiem
    zobowiązanym do świadczenia polegającego na zwrocie. Jest więc zobowiązany
    do naprawienia szkody, czyli sumy strat (wydatki na dojazd itd.) i
    nieosiągniętych korzyści
    (utracone zarobki itd.).

    Czy mają podstawę (np.
    > przez

    Typowa groźba bezprawna.

    > I jeszcze jedno pytanie:
    > Ile mam czasu na oddanie tych pieniędzy? Czy musi to być natychmiastowe ?
    czy mam jakiś czas na to,
    > np. żeby się zorientować czy bank za chwilę nie bedzie domagal się tego
    samego ? Jakieś ustawowe
    > terminy ?

    Oddać trzeba niezwłocznie (czyli bez nieuzasadnionej zwłoki) po wezwaniu.
    Ale jeśli pracodawca twierdzi, że to był "blad systemu bankowego" to
    uzasadniona jest wątpliwość
    komu należy się zwrot. Jeśli bank bez polecenia obciążył rachunek pracodawcy
    to pracodawca ma roszczenie
    do banku a nie do pracownika. Jeśli mimo tego żąda od pracownika zwrotu to
    chyba jest to
    usiłowanie oszustwa!
    Chyba można by skorzystać z kc 467-470.

    Pozdrawia Kyzio