  • Data: 2004-09-02 11:52:58
    Temat: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Soltys" <n...@...seta> napisał w wiadomości
    news:ch6v4o$llb$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > ehh prawnicy... :)
    > jak zapewne wiesz (gdzieś przecież przemykasz po
    > a.p.a i Allego) to trochę specyficzny rodzaj
    > kupowania i większość spraw załatwia regulamin, a
    > co nie załatwia to regulują prawa nie
    > pisane,grzecznościowe-cechujące ludzi raczej
    > dobrze wychowanych, a jak idzie już na noże to
    > dopiero Policja,sąd i KC

    Ech nie-prawnicy.
    Umowa zawarta na Allegro podlega ocenie z punktu widzenia przepisow
    obowiazujacego prawa jak kazda inna. Fakt, ze ma swoja specyfike i ze
    niektorych przepisow nie sposob tam stosowac nie znaczy, ze podany art. 84
    nie obowiazuje.
    Poza tym zasady grzecznosciowe, dobre wychowanie etc. etc. nakazywalyby
    zwrocenie uwagi sprzedawcy na blad, a nie kupowanie towaru, czyz nie?

    > Jeżeli doszliśmy do rozważań sprawy sądowej to z
    > mojej stony EOT (jestem paragraf-lamer), bo
    > chciałem naświetlić sprawę z punktu widzenia usera
    > Allegro

    Prawo obowiazuje zawsze, nie tylko na sali sadowej :>

    > wystarczajaco
    >
    > Jest, jest.:)
    > Jednak w świetle prowadzenia aukcji ważniejsza
    > jest kwota wylicytowana IMVHO

    Tak, ale podana cena to dosc jasny dowod na blad sprzedajacego.
    Nie oceniamy tu tego z punktu widzenia Allegro ( sio z tym na a.p.a. :> )

    > Tak ;),
    > sam sprzedałem ze 2 rzeczy za jakieś 20% wartości,
    > bo mi się nie chciało czekać na chętnego ze
    > 100%ceną,

    Tez mi sie zdarzylo sprzedac rozne rzeczy za jakas czesc dziesietna wartosci
    ( 2/10 4/10 i t.d. ), ale tu mowimy o kupnie towaru za 1 promil wartosci.