    From: "Piotr Macura" <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Date: Thu, 2 Sep 2004 07:02:39 +0000 (UTC)

    Sklep a aukcja w internecie to dwie różne sprawy

    Jeśli w sklepie zwykłym np. Carrefour zobaczysz złą cenę to za tą cenę możesz
    żądać kupna, a oni muszą ci sprzedać.

    W internetowym wszystkie oferty mają formę ogłoszenia i wymagają potwierdzenia
    emailem.

    Aukcja internetowa jest taka jak zwykła aukcja, gdzie złożone oferty są
    wiążące, a przybicie to zakończenie aukcji.

    Można się powołać na błąd istotny (84 kc.), ale jeśli Kupujący będzie miał
    sporą wiedzę prawną to może to łatwo obalić i sprawę wygrać (są orzeczenia w
    tej sprawie obalające ten argument). W związku z tym czy sprawa jest wygrana
    czy przegrana zależy tylko od argumentów Kupującego.

    Ja też zrobiłem taki błąd i wkrótce mam rozprawę sądowa, tylko że u mnie
    Kupujący to "łebska głowa" i nawet mój adwokat powiedział, że nie ma co się
    nastawiać na wygraną. Jeśli prześlesz mi na emaila f...@g...pl waszą
    korespondencję i link do aukcji to powiem ci dokładnie czy powinieneś się
    obawiać czy też raczej nie wygrasz.