  • 1. Data: 2002-04-08 20:49:32
    Temat: pomocy pobicie
    Od: "Dropsec" <d...@i...pl>

    sluchajcie moj kumpel "m" pobil koesia na dyskotece i walna go butelka z
    piwa w glowe i rozcial mu szyje ma teraz 7 szfow. zrobil to dlatego ze jego
    panna zerwala z nim i zaczela chodzic z tym poszkodowanym wiec ten "m"
    dostal nerwicy i ... poszkodowany zrobil sobie dodatkowo obdukcje w
    szpitalu. i grozi mu teraz ze jesli od pana "m" niedostanie za 2 dni 500zl
    to wniesie sprawe do sadu - wiec moje pytanie brzmi co pan "m" moze teraz
    zrobic by jak najlepiej z tego wyjsc calo.???/
    Prosze was o pomoc

  • 2. Data: 2002-04-08 21:07:38
    Temat: Re: pomocy pobicie
    Od: "[ piotr sut ]" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Dropsec" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | to wniesie sprawe do sadu - wiec moje pytanie brzmi co pan "m" moze teraz
    | zrobic by jak najlepiej z tego wyjsc calo.???/

    Zdecydowanie radze dogadac sie poza sadem, choc istnieje prawdopodobienstwo,
    ze na 500zl sie nie skonczy...Ale coz, za glupote trzeba placic. Moze tez
    sie tak zdarzyc, ze poszkodowany wezmie kase, a i tak zawiadomi prokurature.
    Ryzyko, ale trzeba walczyc, by nie doszlo do procesu, bo szkoda chlopaka...

    ->piotr

  • 3. Data: 2002-04-08 21:24:52
    Od: "Dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Jaro" <jaromir.janas(no spam)@wp.pl> napisał w wiadomości

    > Niech zapłaci 500zetów i weźmie na pismie, ze poszkodowany nie rości
    > jakichkolwiek pretensji z powodu zaistniałego zajścia.
    > Pzdr. Jaro
    >
    > Ok dzieki za info.
    ale czy niemoglby sie jakos wybronic tym ze koles poszkodowany chce sciagnac
    kase - haracz-wyludzenie??

  • 4. Data: 2002-04-08 21:31:42
    Od: "Jaro" <jaromir.janas(no spam)@wp.pl>

  • 5. Data: 2002-04-08 21:34:18
    Od: "Dropsec" <d...@i...pl>

> [...]
    > Pzdr. Jaro
    >
    > Acha a jaka kara by go mogla czekac bo wniesieniu sprawy do sadu - chodzi
    mi o wyrok i jaka kwota kolegium??

  • 6. Data: 2002-04-08 21:50:44
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Dropsec wrote:

    > ale czy niemoglby sie jakos wybronic tym ze koles poszkodowany chce sciagnac
    > kase - haracz-wyludzenie??

    Jaki haracz? Przecież za uszkodzenie ciała poszkodowanemu należy się
    również odszkodowanie cywilnoprawne.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 7. Data: 2002-04-08 21:53:02
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    > mi o wyrok i jaka kwota kolegium??

    Nie ma już kolegium. Za udział w bójce lub pobiciu do 3 lat, ew. od 3
    miesięcy do lat 5 jeśli do uszkodzenia ciała doszło w inny sposób (w
    szczególności przy biernej postawie poszkodowanego).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-08 22:33:53
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    > Jaki haracz? Przecież za uszkodzenie ciała poszkodowanemu należy się
    > również odszkodowanie cywilnoprawne.

    i wtedy trzeba by te 500 złotych przemnożyć razy kilka plus koszty sądowe.

    Więc jeśli ktoś chce tylko 500 zł za uszkodzenie ciała to frajer i trzeba to
    wykorzystać.

    Twój kolega niech się cieszy bo gdyby poszkodowany był mądrzejszy to by go
    pociągnął znacznie więcej niż te 500 zł
    a jeszcze pewnie skończyło by się wyrokiem.

  • 9. Data: 2002-04-09 06:38:15
    Od: Andrzej Garapich <garapich@_WYWAL_TO_palac.pl>

    Mon, 8 Apr 2002 22:49:32 +0200, "Dropsec" <d...@i...pl> pisze:

> [...]
    >to wniesie sprawe do sadu - wiec moje pytanie brzmi co pan "m" moze teraz
    >zrobic by jak najlepiej z tego wyjsc calo.???/

    Zaplacic czym prendzej i wziac na pismie, ze poszkodowany czuje sie
    usatysfakcjonowany i nie bedzie roscil pretensji, ani kierowal sprawy
    do sadu.
    Mysle, ze jeszcze drugie tyle trzeba by dac na Sw. Antoniego, jako
    patrona do spraw beznadziejnych...
    Gdyby poszkodowanemu chcialo sie zlozyc zawiadomienie o
    popelnieniu przestepstwa (majac obdukcje w reku...), to twojego
    kolege czekalyby nastepujace "przygody":
    - grzywna (okolo 1000 - 1500)
    - zwrot kosztow sadowych (kilka stowek)
    - koszty zastepstwa adwokackiego dla poszkodowanego (1500 zl jak nic)
    - adwokat dla "m" - 1000 - 1500
    - wpis w rejestrze skazanych
    - wyrok w zawieszniu - a skoro kolega taki krewki, to to moze byc
    najwiekszym problemem...

    I zamiast tego ktos (jaki naiwny...) chce tylko 5 stowek!
    Naprawde cos sie nalezy Sw. Antoniemu...

    pozdrawiem serdecznie

    Andrzej Garapich
    garapich@_WYWAL_TO_palac.pl

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 10. Data: 2002-04-09 08:29:05
    Od: "Shaman" <s...@k...net.pl>

    > Mysle, ze jeszcze drugie tyle trzeba by dac na Sw. Antoniego, jako
    > patrona do spraw beznadziejnych...

    patronem spraw beznadziejnych jest Św. Juda Tadeusz.. zaś Św. Antoni jak
    wszyscy wiedzą jest od znajdowania rzeczy zgubionych. IMHO sprawca powinien
    dać 500,- poszkodowanemu, 500,- dla Św Judy Tadeusza a do Św. Antoniego
    modlić sie o odnalezienie zgubionego rozumu!!! wcale sie nie dziwie ze
    dziewczyna go rzuciła skoro ma tak mało rozumu.

    PZDR
    Shaman