  • 1. Data: 2003-01-21 12:56:17
    Temat: pomocy
    Od: "@Szyrus" <s...@w...pl>

    Mam pytanie czy w sprawie cywlinej moge wskazac na pełnomocnika
    reprezentanta osobę ze man nie spokrewniona. ale według mnie godna
    zaufania??
    I czy dopoki nie odbedzie sie sprawa to czy moge reprezentowac tą osobe jako
    mediator???
    Pilne!!
    Dzieki

  • 2. Data: 2003-01-21 12:57:33
    Temat: Re: pomocy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Mam pytanie czy w sprawie cywlinej moge wskazac na pełnomocnika
    : reprezentanta osobę ze man nie spokrewniona. ale według mnie godna
    : zaufania??

    chodzi o repezentację w Sądzie?

    : I czy dopoki nie odbedzie sie sprawa to czy moge reprezentowac tą osobe
    jako
    : mediator???

    chcesz reprezentować swojego pełnomocnika????

    nie, nie możesz, bo on nie jest stroną

    : Pilne!!

    vanitas vanitatum... :)

  • 3. Data: 2003-01-21 13:03:34
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    >Mam pytanie czy w sprawie cywlinej moge wskazac na pełnomocnika
    >reprezentanta osobę ze man nie spokrewniona. ale według mnie godna
    >zaufania??

    nie,
    Art. 87 kodeksu postępowania cywilnego: § 1. Pełnomocnikiem może być adwokat
    lub radca prawny, a w sprawach własności przemysłowej także rzecznik
    patentowy, a ponadto współuczestnik sporu, jak również rodzice, małżonek,
    rodzeństwo lub zstępni strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku
    przysposobienia.

    § 2. Pełnomocnikiem osoby prawnej lub przedsiębiorcy, w tym nie posiadającego
    osobowości prawnej, może być również pracownik tej jednostki albo jej organu
    nadrzędnego. Osoba prawna prowadząca, na podstawie odrębnych przepisów,
    obsługę prawną przedsiębiorcy, osoby prawnej lub innej jednostki
    organizacyjnej może udzielić pełnomocnictwa procesowego - w imieniu podmiotu,
    którego obsługę prawną prowadzi - adwokatowi lub radcy prawnemu, jeżeli
    została do tego upoważniona przez ten podmiot.

    § 3. W sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne
    pełnomocnikiem może być również przedstawiciel właściwego w sprawach z zakresu
    pomocy społecznej organu jednostki samorządu terytorialnego oraz organizacji
    społecznej, mającej na celu udzielanie pomocy rodzinie. Minister
    Sprawiedliwości określa, w drodze rozporządzenia, wykaz tych organizacji
    społecznych.

    § 4. W sprawach związanych z prowadzeniem gospodarstwa rolnego pełnomocnikiem
    rolnika może być również przedstawiciel organizacji zrzeszającej rolników
    indywidualnych, której rolnik jest członkiem.

    § 5. W sprawach związanych z ochroną praw konsumentów pełnomocnikiem może być
    przedstawiciel organizacji, do której zadań statutowych należy ochrona
    konsumentów.

    § 6. W sprawach związanych z ochroną własności przemysłowej pełnomocnikiem
    twórcy projektu wynalazczego może być również przedstawiciel organizacji, do
    której zadań statutowych należą sprawy popierania własności przemysłowej i
    udzielania pomocy twórcom projektów wynalazczych.

    >I czy dopoki nie odbedzie sie sprawa to czy moge reprezentowac tą osobe jako
    >mediator???

    nie rozumiem: chcesz siebie reprezentować jako mediator?
    sam siebie zawsze możesz reprezentować ;)
    (w sprawach, w których nie ma przymusu adwokackiego)
    pozdrawiam
    suffka
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2003-01-21 13:16:02
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : sam siebie zawsze możesz reprezentować ;)
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    jesteś pewien / pewna?

    pozdr.

    marcin

  • 5. Data: 2003-01-21 13:25:14
    Od: "@Szyrus" <s...@w...pl>

    raczej chodiz o odwrocenie sytuacji to ja mam kogos reprezentowac..:-)

    pozdr.

  • 6. Data: 2003-01-21 13:31:17
    Od: c...@p...onet.pl

    > raczej chodiz o odwrocenie sytuacji to ja mam kogos reprezentowac..:-)

    Ja się chyba zgubiłem... ;)

    Ciacho

  • 7. Data: 2003-01-21 13:46:55
    Od: "suffka" <h...@g...pl>

    >Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    >news:02fa01c2c15f$18f3a5f0$a740200 a@zm...

    napisałam i powyżej, i poniżej, że nie zawsze - proszę czytać dokładnie! ;-)
    (bo to jednak cytat wyrwany z kontekstu)

    pozdrawiam
    suffka
    zirytowana nieco
    ale z postanowieniem bardziej precyzyjnego wypowiadania się z dedykacją dla
    Marcina ;-)

  • 8. Data: 2003-01-21 13:52:50
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)