  • Data: 2011-02-23 11:21:00
    Temat: Re: pomieszczenie przynalezne nie uwzględnione w KW
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22-02-2011 19:13, Cyb rzecze:

    > rozwiazanie 3 - pomieszczenia przynalezne moga byc zgrupowane w innej
    > KW, i tam jest rozpisane co gdzie jest przynalezne

    Art 24 Ustawy o księgach wieczystych i hipotece- "Dla każdej
    nieruchomości prowadzi się odrębną księgę wieczystą".
    Art 1 ust.2 j.w.- "Księgi wieczyste zakłada i prowadzi się
    dla nieruchomości, które nie mają ksiąg wieczystych
    albo których księgi wieczyste zaginęły lub uległy zniszczeniu".

    Pomieszczenie przynależne (w rozumieniu Ustawy o własności
    lokali) jest _częścią lokalu_, a dla jednej nieruchomości
    zgodnie z powyższym nie może być dwóch KW.

    (można spojrzeć też np. na:
    http://www.monitorprawniczy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=20&id=1394)

    Zatem jeśli pomieszczenia są w innej KW, to nie są
    pomieszczeniami przynależnymi (w rozumieniu j.w.),
    a tak jak napisałem- "przynależnymi zwyczajowo".

    --
    Dominik (& kąpany)