    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo
    Date: Tue, 01 Aug 2006 11:10:42 +0200

    > Strzał w stronę człowieka nigdy nie jest bezpieczny. Z tego powodu
    > obwarowano go wieloma przepisami. Nie jestem akurat pewien, czy strzał w
    > stronę motocyklisty będzie jakoś rażąco bardziej niebezpieczny. Większe
    > szanse w ciężkich następstwach zrekompensuje mniejsza szansa trafienia.

    jest niebezpieczny , i istnieje duze ryzyko smierci lub kalectwa z czym
    sie sam zgodziles w innym poscie. Zauwaz ze w rozporzadzeniu jest
    zaznaczone ze nie obowiazuje strzal w bezpiecznym kierunku jezlei mamy
    do czynienia z sytuacja bezposredniego zagrozenia zycia lub zdrowia,
    wiec ustawodawca ciut szerzej patrzy na to niebezpieczenstwo

    > A czy w opisywanej sytuacji policjant miał prawo sądzić, że w dającej
    > się przewidzieć przyszłości sytuacja ściganego na tyle się poprawi, że
    > będzie można go bezpieczniej zatrzymać?

    ale co to niby zmienia? Gdzie masz napisane ze jezlei nie da sie
    zatrzymac zywego sprawcy to mozesz zastrzelic nawet gdy nie stwzarza
    niebezpieczenstwa ? Takie rzeczy byly by wprost napisane. Juz pisalem
    wczesniej srodek przymusu sluzy w celu podporzadkowania sie poleceniom,
    zwloki takim poleceniom sie nie podpowrzadkowuja wiec przestaje w takiej
    sytuacji pelnic swej roli.

    Bo moim zdaniem nie. I nie pisz
    > o śmigłowcu, bo równie dobrze mógł byś oczekiwać śledzenia z satelity
    > albo BSL-a. Też nie mamy.

    ze strony policja.pl

    Obecnie Lotnictwo Policji eksploatuje 13 śmigłowców - w tym:
    o 3 śmigłowce Mi-8;
    o 2 śmigłowce W-3;
    o 1 śmigłowiec Bell-206B III Jet Ranger;
    o 2 śmigłowce PZL "Kania"
    o 5 śmigłowców Mi-2.

    Zadania i możliwości wykorzystania Lotnictwa Policji

    Działalność Lotnictwa Policji ukierunkowana jest się w zasadzie na pięć
    głównych dziedzin:

    o działania pościgowe,

    Do szczegółowych zadań Lotnictwa Policji należą:

    w zakresie działań i zabezpieczeń prewencyjnych:
    o prowadzenie działań pościgowo-blokadowych,
    o poszukiwanie zwłok za pomocą urządzeń termowizyjnych,

    za pomoca urzadzenia termowizyjnego mozna ustalic motocykl z kolesiem
    nawet w lesie.

    > Jak Ci już pisałem, to uprawnienie do strzelania w celu zatrzymania
    > wynika z chęci zapobiegnięcia popełnianiu kolejnych przestępstw.

    ile jestes w stanie postawic na to twierdzenie?

    a jak wyjasnisz ten feragment w rozporzadzeniu:

    "2. Przepisów ust. 1 nie stosuje się w sytuacjach, o których mowa w art.
    17 ust. 1 pkt 1, 3, 5 8
    ustawy, a także w innych przypadkach, gdy z zachowania osoby
    posiadającej broń lub niebezpieczne
    narzędzie wynika, że wszelka zwłoka groziłaby bezpośrednim
    niebezpieczeństwem dla życia lub
    zdrowia ludzkiego."

    ?

    P.