    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja w Siemianowicach Śląskich
    Date: Fri, 3 Dec 2004 12:14:40 +0100

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsifhebn0mg13b0@kura4m98.it-net.pl...
    Jak

    > Jako prawnik, dla którego prawo i sprawiedliwość to dwie różne rzeczy.

    Oby coraz mniej takich prawników w Polsce bylo.
    To takie zyczenia na swieta 2004 i Nowy Rok 2005.

    > Przypominam, że to pan twierdzi, że wyroki muszą być sprawiedliwe,

    Podtrzymuje, ze powinny byc.

    > Czy jeżeli bezrobotna ciężarna kobieta zajmuje bez tytułu prawnego lokal w
    > czyimś domu to czy eksmitowanie jej na bruk będzie sprawiedliwe czy nie?

    Powiem tak: Będzie to nieludzkie. Eksmitujący powinien postarać się najpierw
    o lokal zastępczy dla tej pani i powinno to być zabezpieczone decyzją sądu.
    Czym taka eksmisja ciężarnej kobiety na bruk zimą będzie się według pana
    różnić od postępowania hitlerowców w czasie drugiej wojny? Chyba od tamtych
    czasów dźwignęliśmy się na nieco wyższy poziom cywilizacji. Nie sądzi pan,
    że to nie jest jednak polityczny system hitlerowski w Polsce, chociaż wielu
    z tutaj zabierających głos pewnie tak sobie ten system wyobraża i myślą, że
    skoro gestapowcom było wolno mordować niewinnych Polaków, potem stalinowcom,
    to i polskiej policji wolno?

    > A czy zmuszenie kogoś, by pozwalał w swoim domu mieszkać za darmo dzikiej
    > lokatorce tylko dlatego, że jest bezrobotna i w ciąży bedzie sprawiedliwe
    > czy nie.

    j.w.

    > I uprzedzając: NIe chodzi mi o to czyje rządy doprowadziły do sytuacji że
    > ludzie są biedni, głodni, bezdomni, kto zamordował Popiełuszkę ani o to
    > dlaczego policja strzela do ludzi.

    A powinno panu o to chodzić, bo chyba jest pan Polakiem. Jest pan czy nie?

    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.