    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pojęcie "podstawy prawnej" dokumentu
    Date: Sun, 1 Jan 2006 20:51:57 +0100

    Użytkownik "Robi" <s...@s...pl> napisał
    > Często spotykam się z dokumentami sporządzanymi na tak zwane potrzeby
    > własne
    > (oświadczenia szczególnie).
    > Czy taki dokument w sądzie ma watrość prawną?

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale każdy dokument może(!) mieć wartość
    dowodową, jeśli to masz na myśli. Wszystko zależy jak zostanie oceniony, w
    jakiej sprawie ma być użyty. Natomiast, czy treść zawarta w takim dokumencie
    (załóżmy oświadczeniu) jest obowiązująca? Wszystko zależy od tego co w tej
    treści jest, jeśli nie jest sprzeczne z prawem np. Kodeksem Cywilnym, nie
    zastrzeżono szczególnej formy takiej czynności, to może być
    obowiązująca.Dokument jest tylko dowodem, natomiast istotne jest, jak prawo
    ocenia to co ma on udowodnić.